• Anonym (Harmony)

Finns mannen i mitt liv här?

Och "vill träffa mitt livs kärlek att bli gammal tillsammans med".

Varför skriver kvinnor så på dejtsidor?
    Är det inte mer sunt att leva i nuet? Om en kvinna träffar en man så kanske han finns i hennes liv en tid. Men det är inte säkert att det är dom resten av livet.
    Och tänker kvinnor så, att dom längtar efter att bli gamla? Det är ju deprimerande att redan nu tänka på sådana saker. Det är ofrånkomligt, men det är ju konstigt att planera sitt liv i förtid.

• Svar på tråden Finns mannen i mitt liv här?
  • Anonym (Lina)

Många män på dejtingsidor tänker nog så, de vill träffa nån här och nu. Gärna utan krav och förbindelser, bara russinen ur kakan.

Kvinnor använder i högre grad dejtingsidor för att hitta en fast partner. De önskar ett långvarigt förhållande där båda ser långsiktigt på saken med målet att, om allt känns bra och klaffar, att flytta ihop.

Kvinnor skriver också som du ger exempel på för att sålla bort alla män som egentligen mest bara är ute efter sex.

• Fjäril kär

Att skaffa barn och familj kräver ju långsiktig planering.

Varför skulle det vara något negativt med att hålla sig till en partner? Eller tycker du det är okej att ligga runt och ha barn med flera olika och knappt ta hand om dom?

Självklart ska man leva i nuet men det ena utesluter inte det andra.

Förr eller senare blir det allt mindre kul att vara den eviga singeln. Och till sist vill ingen ha den eviga singeln.

• Anonym (Udda)

Jag är kanske gammaldags, men jag är hellre själv än har någon sorts lös relation som kk eller liknande som verkar vara så himla populärt nuförtiden. Man bara ses men man är inte ihop. För mig känns det helt främmande.

Så jag tycker att det är ett sundhetstecken att söka efter en långsiktig relation.

• Anonym (Harmony)

Om man inte håller ihop resten av livet så är det lika med att bara vara ute efter sex, kk, evig singel...

• Fjäril kär
    Anonym (Harmony) skrev 2021-12-15 13:34:22 följande:

Om man inte håller ihop resten av livet så är det lika med att bara vara ute efter sex, kk, evig singel...

Ja hur ska det annars definieras? Ska det tidsbestämmas eller hur hade du tänkt?

"jag är ihop med dig tills jag tröttnar.."?
  • Tecum

Jag är man men förstår att kvinnor skriver så och ser inget fel i det. Dels är det naturligt att söka en fast partner, det hade jag också gjort. Dels är det en "varudeklaration", de visar att de inte är ute efter ons och då kan de män som söker det leta någon annanstans.

• Anonym (Seriösa)

Många kvinnor är trötta på att dejta runt och vill helst ha fast förhållande.Hur tänker männen ?

• Anonym (V)

?Mannen i mitt liv? är ju en illusion, i alla fall att det skulle finnas en sådan för alla kvinnor. Vissa har tur och träffar någon de trivs med resten av livet men de flesta har flera relationer under sin livstid.

Vill man bilda familj måste ju utgångspunkten vara att relationen ska räcka så länge som möjligt.

Är man i medelåldern som jag så kanske man vill hitta någon att åldras med. Jag tycker att det skitjobbigt att dejta redan nu och det lär ju inte bli lättare med åren.

Det beror helt enkelt på livssituationen.

• Anonym (Seriösa)
    Fjäril kär skrev 2021-12-15 13:47:41 följande:

Ja hur ska det annars definieras? Ska det tidsbestämmas eller hur hade du tänkt?

"jag är ihop med dig tills jag tröttnar.."?

Ungefär så,eller tills jag hittar något bättre för mig själv.
  • Fjäril kär
    Anonym (Seriösa) skrev 2021-12-15 17:37:34 följande:

Ungefär så,eller tills jag hittar något bättre för mig själv.

Jag är alltså ett tidsfördriv tills du hittar något bättre?..
  • Anonym (AF)
    Anonym (Lina) skrev 2021-12-15 11:18:34 följande:

Många män på dejtingsidor tänker nog så, de vill träffa nån här och nu. Gärna utan krav och förbindelser, bara russinen ur kakan.

Kvinnor använder i högre grad dejtingsidor för att hitta en fast partner. De önskar ett långvarigt förhållande där båda ser långsiktigt på saken med målet att, om allt känns bra och klaffar, att flytta ihop.

Kvinnor skriver också som du ger exempel på för att sålla bort alla män som egentligen mest bara är ute efter sex.

Tycker också att just söka efter en livskamrat att bli gammal med är lite konstigt. Är ju en enorm skillnad på att dejta en person man känner och har blivit intresserad av eller nån man sett på bild och sen messat lite med. Ingen kan ju i det läget veta eller gissa att det är en blivande livskamrat. Man får ju börja dejta och sen får man se hur det utvecklas. Det kan ju bli ett gäng 3 månaders förhållanden i väntan på rätt person.

Känns vettigare att gå in med inställningen "vi träffas så får vi se vart det tar vägen"
  • Anonym (Seriösa)
    Fjäril kär skrev 2021-12-15 17:47:41 följande:

Jag är alltså ett tidsfördriv tills du hittar något bättre?..

Så kan det vara.Detta bevisar hur vanligt otrohet och skilsmässa är egentligen.
  • Anonym (Harmony)
    Tänk att det ska vara så svårt, att träffa en vuxen man som inte bara söker omedelbar behovstillfredsställelse som en 3-åring...

Så skrev en kvinna på en dejtsajt. Är det sådana män ni menar, ni som svarat i tråden?

Vad tycker ni om mitt följande påstående?
    Jag tycker att det verkar som att många vuxna kvinnor vill ha omedelbar behovstillfredsställelse.
Svar på tråden Finns mannen i mitt liv här?