• Anonym (Ann)

Mellan blödning och mensvärk

Jag har en ganska regelbunden cykel. Mens kommer var 28 30 dagar.

Nu har jag fått mensvärk och liten blödning 1 vecka innan beräknad mens. Jag är inte gravid.

Vad beror detta på? Är det normalt? Någon som vart med om detta?

Jag äter inget preventivmedel. Kan det vara mensen som kommit tidigt?

Jag hade ägglossning känsla och flytning för ca 7-8 dagar sedan.

• Svar på tråden Mellan blödning och mensvärk
  • Anonym (Hmm...)

Enda sättet att veta att du inte är gravid är om du inte haft samlag öht denna cykel. Om du haft sex kan du vara gravid och det är en nidblödning. Om du inte haft sex är det en mellanblödning. Om du verkligen hade äl för ca en vecka sen är det inte regelrätt mens för så kort lutealfas får man inte helt plötsligt.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Hmm...) skrev 2021-12-15 14:32:25 följande:

Enda sättet att veta att du inte är gravid är om du inte haft samlag öht denna cykel. Om du haft sex kan du vara gravid och det är en nidblödning. Om du inte haft sex är det en mellanblödning. Om du verkligen hade äl för ca en vecka sen är det inte regelrätt mens för så kort lutealfas får man inte helt plötsligt.

Jag är 100% säker jag inte är gravid. Så då måste det vara mellan lösning. Är det normalt?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Ann) skrev 2021-12-15 19:38:38 följande:

Jag är 100% säker jag inte är gravid. Så då måste det vara mellanblödning Är det normalt?

• Anonym (Carro)

Har du nyligen vaccinerat dig?Jag fick exakt detsamma efter vaccinet.

• Anonym (Hmm...)

Mellanblödningar kan komma bara så där. Du får avvakta och se om den riktiga mensen dyker upp.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Carro) skrev 2021-12-15 20:03:53 följande:

Har du nyligen vaccinerat dig?Jag fick exakt detsamma efter vaccinet.

Jag vaccinera mig i aug. Fick mensen nu. Så måste räknat fel med ägglossning?

Hade ägglossning känsla för ca 10 dagar sedan.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Hmm...) skrev 2021-12-15 20:48:55 följande:

Mellanblödningar kan komma bara så där. Du får avvakta och se om den riktiga mensen dyker upp.

Den riktiga mensen kom nu. Så måste ha haft ägglossning tidigare? Antar den kan vara där utan att man känner? Dock kände jag mycket fört förra helgen. Så vet inte varför mensen blir knas nu..
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (Ann) skrev 2021-12-16 17:45:48 följande:
    Den riktiga mensen kom nu. Så måste ha haft ägglossning tidigare? Antar den kan vara där utan att man känner? Dock kände jag mycket fört förra helgen. Så vet inte varför mensen blir knas nu..
    Ja, eftersom äl styr när mensen kommer hade du nog tidigare äl än du trodde. Det händer.
Svar på tråden Mellan blödning och mensvärk