Gravid vecka 38+5
Jag är gravid i vecka 38+5. Har haft täta förvärkar flera gånger och har åkt in och ut på förlossningen för att det inte har hänt något. I Söndags var jag in på kontroll och dom kände att jag hade öppnat mig 1 cm och fick åka hem istället.
Kommer hem och gör inte så mycket utan jag pysslar på med det jag brukar göra. Äter middag och tar det lugnt.. Samma dag (söndag kväll), så börjar det om igen och ringer tillbaka till förlossningen då värkarna är regelbundna. Hinner tänka att det är kanske går framåt nu och att det är dags och att dottern kommer inom 2-4 dagar.
Fick stanna kvar inne på förlossningen. Jag fick byta säng, fick två alvedon så jag kunde somna den natten.
Kunde somna om efter jag hade vaknat en sväng för att ta mina värkar som kom vid 2.20/2.30. Tryckte inte på klockan utan jag tog dom själv.
Efter någon 1-2 timmar så kunde jag inte somna, så jag ringer på klockan och dom gör en ny CTG kurva och dom ser att jag fortfarande har regelbundna värkar och hinner tänka igen att det är nog dags snart eftersom att slemproppen redan har gått.
Barnmorskan kände ytterligare en gång till och tyckte att det hade hänt lite mer.
Fick frukost och kände hur trött jag var så jag kunde få somna om någon timme till för att hämta lite krafter. Lite senare kände jag mig mycket piggare. Blev från kopplad då värkarna var oregelbundna igen och kände att jag började bli less på att vara gravid utan jag vill att hon kommer ut snart så jag kan börja leva mer normalt igen. Har haft värkar till och från dom här två dagarna som jag är hemma.
Hur ska jag veta att det börjar bli dags. Imorgon 16/12 är det prick 1 vecka kvar tills hon ska vara ute. Slemproppen har redan gått och jag bara väntar på att det ska starta ordentligt nu.
Börjar också bli riktigt less på att åka in och ut. Och kommer inte ringa till förlossningen igen innan det är verkligen dags att åka in och bli kvar!