• Wed 15 Dec 2021 16:47
    4949 visningar
    12 svar
    12
    4949

    Svalt intresse efter sex på andra dejten

    Träffade en kille via dejtingsajt för c:a 1 1/2 månad sen. Vi har hörts av med ibland flera dagars mellanrum, ibland oftare, ibland har killen varit gullig mot mig och ibland mer alldaglig. Senaste veckorna har han gjort inviter att vilja träffas, någon gång avböjde jag och innan dess blev han plötsligt sjuk inför någon dejt och sparsam i sin gullighet mot mig (vilket får mig att tro att han ljög)Vi fick först till en andra dejt nu i fredags. Det var trevligt, han gav mig massa komplimanger och vi hade sex men även efteråt var han gullig och vi umgicks några timmar. Det var lite stelt och jag var nog lite reserverad då jag inte riktigt litar på honom. Men han var fin och pratade om att vilja ses igen, bjuda på middag m m. Efteråt hade jag en sån go känsla att jag skrev till honom vid 00 på natten dagen efter och undrade om han ville ses redan i helgen och komma över till mig. Han svarade dagen efter att han hade fullt upp men gärna sågs i veckan eller nästa helg, jag svarade kort sen var det tyst från hans håll i tre dagar. Jag skrev då och undrade om han bara ville en sak eller dejta för jag tyckte han gav dubbla signaler. Han svarade då timmar senare att han ville ha nåt seriöst men tyckte vi hade olika syn på hur snabbt saker ska röra sig o s v och att vi kanske skulle dejta vidare på varsitt håll. Då skrev jag impulsivt att jag tyckte det var jättemysigt att träffa honom och gärna sågs snart igen men om han inte kände nåt för mig så får vi dejta vidare på varsitt håll skrev jag. Tänker att jag nog skulle varit mer sval. Vadxär era inputs? Från att vara mycket fin och gullig och prata om middagar o s v till att bara vilja gå Vidare. Vad tror ni? Otrogen mot nån annan? Är det kört? Jag vill skriva till honom igen att jag känner mig ledsen över hans sätt om han inte menade nåt och att det inte är konstigt att undra varför personen inte hör av sig efter sex när han varit fin och på innan.

  • Svar på tråden Svalt intresse efter sex på andra dejten
  • Wed 15 Dec 2021 16:54
    #1

    Han känner inte att du är rätt. Du sa att det var stelt på era träffar och att du var reserverad. Kanske missförstår ni varann, men han verkar inta tro på er relation. Sluta kommunicera genom SMS och försök träffas, om inte annat så för att avsluta snyggt.

  • Wed 15 Dec 2021 17:19
    #2
    Tecum skrev 2021-12-15 16:54:15 följande:

    Han känner inte att du är rätt. Du sa att det var stelt på era träffar och att du var reserverad. Kanske missförstår ni varann, men han verkar inta tro på er relation. Sluta kommunicera genom SMS och försök träffas, om inte annat så för att avsluta snyggt.


    Vet inte hur vi ska kunna träffas då han inte svarat på det jag skrev sist. Det var över ett dygn sen.Jag var liksom reserverad för att jag vet (osmickrande) saker om honom som inte han vet att jag vet.
  • AleKas
    Wed 15 Dec 2021 17:29
    #3
    +2

    Förstår att du som befinner dig mitt i detta är förvirrad, men för mig som ser det utifrån är det solklart att han inte är intresserad.
    Han har ju t o m svarat att han tror ni har olika förväntningar och att ni bör fortsätta dejta på varsitt håll?

    Tänk så här: Är man intresserad så finns ett naturligt driv, en naturlig "motor", att hålla kontakten, bestämma ny grejer, vara tillgänglig,  ses igen...
    Fundera lite på det, om du vill något så tar du initiativ, är mån om att visa att du är intresserad, hör a dig osv. Så som du gjort nu.
    Killen du dejtar däremot hör inte av sig, vill inte bestämma något nytt, föreslår inget nytt datum, tycker att ni ska dejta vidare på varsitt håll. Solklara tecken på ointresse. Tydligare kan det liksom inte bli

    För att en kontakt ska utvecklas måste BÅDA ha drivet, det funkar ALDRIG om bara en ska driva, föreslå, höra av sig.  Det måste finnas en ömsesidig lust att ses, sånt ska man inte behöva tjata eller tvinga sig till.

    Tråkigt, men så blir det ibland. Bättre lycka med nästa dejt!

  • Wed 15 Dec 2021 17:29
    #4
    Notle23 skrev 2021-12-15 17:19:15 följande:
    Vet inte hur vi ska kunna träffas då han inte svarat på det jag skrev sist. Det var över ett dygn sen.Jag var liksom reserverad för att jag vet (osmickrande) saker om honom som inte han vet att jag vet.
    Ok då är det inte lätt. Kanske lika bra att släppa honom?
  • Wed 15 Dec 2021 18:08
    #5

    Jag bara gråter just nu. Blir så himla ledsen. Har varit genom hjärta och smärta förr men detta känns värre. Han var liksom så fin bara en stund innan vi skiljdes åt. Sen var det lite stelt när vi skulle skiljas åt men vi är ju nya för varandra. Känner mig helt tafatt då jag ångrar att jag var reserverad men det fanns ju en anledning till det. Han har varit mest drivande att träffas innan.

  • Magica­l
    Wed 15 Dec 2021 18:17
    #6

    Jag tolkar detta som att han nog hade kunnat tänkt sig att ses igen men när du frågade om han bara var ute efter en sak eller att dejta, var han inte beredd på att säga att han ville dejta. Kanske var han mest ute efter en sak, tills ni kände varann bättre? 
    Så ja, du kanske mår bättre utan honom om du själv inte var sugen på att bara sex  utan att veta vart det hela var på väg. 

  • AleKas
    Wed 15 Dec 2021 18:27
    #7
    +1
    Notle23 skrev 2021-12-15 18:08:09 följande:

    Jag bara gråter just nu. Blir så himla ledsen. Har varit genom hjärta och smärta förr men detta känns värre. Han var liksom så fin bara en stund innan vi skiljdes åt. Sen var det lite stelt när vi skulle skiljas åt men vi är ju nya för varandra. Känner mig helt tafatt då jag ångrar att jag var reserverad men det fanns ju en anledning till det. Han har varit mest drivande att träffas innan.


    Kära du, gråt och var ledsen för att en längtan gick i kras, men sitt INTE och ifrågasätt dig själv om du skulle gjort ditten eller datten annorlunda. Jag tror inte att du gjort något fel! Men ibland klickar det inte ömsesidigt trots att det kändes så bra. 
    Belasta inte dig själv med att du borde varit mindre reserverad, jag vågar nästan lova dig att det inte har med det att göra.
    Det finns tyvärr många killar som är supergulliga i början, men som efter sexet tappar allt intresse. Jag tror det handlar om att de inte var så genuint intresserade från start, helt enkelt.
    Men du, försök att inte ta det personligt. Jag vet det låter knäppt, men nu som 40plus har jag lärt mig separera olika tankar och inte låta någon annan bestämma mitt värde, huruvida jag duger eller inte.
    Ni känner knappt varandra, har ingen historik ihop, har ingen aning om vad som ligger i bagaget eller hur den andres behov eller agenda ser ut. Så hur skulle han kunna dissa dig som person?? Även om ni haft ytlig kontakt ett tag så är ni blanka blad för varandra.

    Många gånger blir det som i ditt fall, man står som ett frågetecken och fattar inte hur den gullige killen helt plötsligt blev så ointresserad. Det fanns helt enkelt ingen nyfikenhet kvar efter sexet. Det är verkligen skittrist att många killar är så tomma och känslomässigt frånkopplade. För jag tror verkligen inte det handlar om "dåligt sex" utan om att killen helt enkelt aldrig var särskilt intresserad av något seriöst och därför inte mottaglig för något djupare heller.
  • Wed 15 Dec 2021 18:37
    #8
    Magical skrev 2021-12-15 18:17:02 följande:

    Jag tolkar detta som att han nog hade kunnat tänkt sig att ses igen men när du frågade om han bara var ute efter en sak eller att dejta, var han inte beredd på att säga att han ville dejta. Kanske var han mest ute efter en sak, tills ni kände varann bättre? 

    Så ja, du kanske mår bättre utan honom om du själv inte var sugen på att bara sex  utan att veta vart det hela var på väg. 


    Ja så är det kanske. Fint med andra inputs.
  • Wed 15 Dec 2021 18:40
    #9
    AleKas skrev 2021-12-15 18:27:11 följande:

    Kära du, gråt och var ledsen för att en längtan gick i kras, men sitt INTE och ifrågasätt dig själv om du skulle gjort ditten eller datten annorlunda. Jag tror inte att du gjort något fel! Men ibland klickar det inte ömsesidigt trots att det kändes så bra. 

    Belasta inte dig själv med att du borde varit mindre reserverad, jag vågar nästan lova dig att det inte har med det att göra.

    Det finns tyvärr många killar som är supergulliga i början, men som efter sexet tappar allt intresse. Jag tror det handlar om att de inte var så genuint intresserade från start, helt enkelt.

    Men du, försök att inte ta det personligt. Jag vet det låter knäppt, men nu som 40plus har jag lärt mig separera olika tankar och inte låta någon annan bestämma mitt värde, huruvida jag duger eller inte.

    Ni känner knappt varandra, har ingen historik ihop, har ingen aning om vad som ligger i bagaget eller hur den andres behov eller agenda ser ut. Så hur skulle han kunna dissa dig som person?? Även om ni haft ytlig kontakt ett tag så är ni blanka blad för varandra.

    Många gånger blir det som i ditt fall, man står som ett frågetecken och fattar inte hur den gullige killen helt plötsligt blev så ointresserad. Det fanns helt enkelt ingen nyfikenhet kvar efter sexet. Det är verkligen skittrist att många killar är så tomma och känslomässigt frånkopplade. För jag tror verkligen inte det handlar om "dåligt sex" utan om att killen helt enkelt aldrig var särskilt intresserad av något seriöst och därför inte mottaglig för något djupare heller.


    Tack för fina ord! Jag är ju också 40 plus ????

    Behövde nog höra detta.
  • Wed 15 Dec 2021 18:46
    #10

    Jobbigt detta. Jaja bara att bita ihop då och genomlida att det inte funkade.

  • AleKas
    Wed 15 Dec 2021 18:46
    #10
    Notle23 skrev 2021-12-15 18:40:20 följande:
    Tack för fina ord! Jag är ju också 40 plus ????

    Behövde nog höra detta.
    Förlåt mig, trodde du var yngre. Fel av mig!

    Jag tycker du ska tillåta dig att vara ledsen för att en förhoppning och en längtan dog, men sitt inte och sörj honom som person!!! 
    Det blev fel den här gången, men var snäll mot sig själv och deppa inte för länge.
    Ta hand om dig!
  • Wed 15 Dec 2021 18:48
    #11
    AleKas skrev 2021-12-15 18:46:57 följande:

    Förlåt mig, trodde du var yngre. Fel av mig!

    Jag tycker du ska tillåta dig att vara ledsen för att en förhoppning och en längtan dog, men sitt inte och sörj honom som person!!! 

    Det blev fel den här gången, men var snäll mot sig själv och deppa inte för länge.

    Ta hand om dig!


    Vet inte varför frågetecknen kom efter att jag skrev att jag också var 40 plus,

    gjorde en smiley
  • Mon 27 Dec 2021 18:49
    #12
    Tecum skrev 2021-12-15 16:54:15 följande:

    Han känner inte att du är rätt. Du sa att det var stelt på era träffar och att du var reserverad. Kanske missförstår ni varann, men han verkar inta tro på er relation. Sluta kommunicera genom SMS och försök träffas, om inte annat så för att avsluta snyggt.


    Såhär i efterhand, stelt var det inte på träffarna utan mer efter att vi varit intima.

    Han ville faktiskt ses igen, min tanke var då att säga saker direkt istället för sms, bra tips av dig att inte bara skriva en massa. Av olika anledningar blev det inte så ändå dock, vi avslutade dejtingen.
Svar på tråden Svalt intresse efter sex på andra dejten