• Jagärjagduärdu

    Ni med större bröst, hur gör ni?

    Höggravid och funderar på hur jag ska göra med amningen på nätterna när bebisen kommit.

    Större bröst (just nu 80L) och vet sedan tidigare barn (hade dock mindre bröst då) att jag kommer behöva amningsskydd i alla fall i början på nätterna p.g.a läckage.

    Förra barnet hade jag ett amningslinne från Lindex på nätterna men jag upplever inte att de håller brösten eller skydden på plats på samma sätt nu, säkert för att bröststorleken har gått upp...

    Hur gör ni andra som nattammar och har storleken större?

  • Svar på tråden Ni med större bröst, hur gör ni?
  • Jagärjagduärdu
    Ystadtjejen skrev 2021-12-15 23:27:38 följande:

    Amningsbh såklart


    Är ju otroligt obekvämt (och dåligt för cirkulationen!) att sova med bygeln dock. Tips på en utan bygel som ändå får allt att sitta på plats?
  • Ystadtjejen
    Jagärjagduärdu skrev 2021-12-15 23:36:25 följande:

    Är ju otroligt obekvämt (och dåligt för cirkulationen!) att sova med bygeln dock. Tips på en utan bygel som ändå får allt att sitta på plats?


    Vilken amningsbh har ens en bygel? Kolla Medelas produkter till exempel. Finns på typ alla apotek.
  • Jagärjagduärdu
    Ystadtjejen skrev 2021-12-16 06:54:06 följande:

    Vilken amningsbh har ens en bygel? Kolla Medelas produkter till exempel. Finns på typ alla apotek.


    Väldigt tråkig attityd får jag säga, varför ens anstränga sig att svara när du faktiskt inte kan ge ett konkret tips?

    Otroligt många amningsbhar har bygel speciellt till större kupor!

    Jag vet hur man googlar, nu söker jag efter konkret tips från någon som faktiskt vet något bra, inte en random bh på apoteket.

    Tack men som sagt inte vad jag frågar efter.
  • Ystadtjejen
    Jagärjagduärdu skrev 2021-12-16 18:08:06 följande:

    Väldigt tråkig attityd får jag säga, varför ens anstränga sig att svara när du faktiskt inte kan ge ett konkret tips?

    Otroligt många amningsbhar har bygel speciellt till större kupor!

    Jag vet hur man googlar, nu söker jag efter konkret tips från någon som faktiskt vet något bra, inte en random bh på apoteket.

    Tack men som sagt inte vad jag frågar efter.


    Men va, jag tycker att Medelas amningsbh:ar är bra! Jag har köpt olika modeller av deras men ingen har haft bygel. Vad mer begär du av mig?

    Låter helt idiotiskt med bygel till amningsbh:ar förresten. Hela grejen är ju att brösten är superkänsliga och man får mjölkstockning för minsta lilla. Så att det ens tillverkas med bygel är idioti.
Svar på tråden Ni med större bröst, hur gör ni?