• mmimmi

Osynligt streck? *desperat*

Hej! Jag blir tokig. Har den senaste veckan testat upp tester för en tusenlapp trots att jag fick en glad gubbe förra måndagen, så vet att jag varit alldeles för tidigt ute. Anledningen är att jag är så nojig och ledsen då jag fått såna besvär med min endometrios och rädd för att inte kunna bli gravid. Med dottern, som nu är 5 år hann jag knappt sluta med p-piller med innan jag var gravid.

Jag vill så gärna vara gravid därför jag kanske tycks ana eller inbillar mig ett svagt streck på detta test från testlagret, testade med clearblue?s och rfsu?s testa tidigt för två dagar sen men inte gravid. Så känns konstigt om detta nu skulle visa något?

Nu är det förmodligen bara jag som tycks se något, har till och med mörkat bilden.

Och när man räknar typ: ÄL+10, är det från dagen med glad gubbe eller dagen efter?

• Svar på tråden Osynligt streck? *desperat*
  • fjanten

Hej!

Jag förstår testmanin - men jag vill tipsa dig om att köpa hem ett rejält gäng från graviditetskollen till nästa månad OM det nu visar sig att du inte är gravid nu. Då får man många tester jättebilligt, så testmanin inte blir över en tusenlapp dyr på bara en vecka...

Jag testade också alldeles för mycket och för tidigt när vi försökte oss på att skapa andra barnet. ÄL+11, har jag för mig, fick jag ett svagt men fullt synligt (och tydligt) positivt via graviditetskollens tester. Innan dess var det blanka test från ÄL+7 där jag (dumt nog) började testa.

Nog med mitt ordbajsande nu - ville bara ge lite sympatier eftersom jag också varit testgalen

Jag kan kanske ANA ett streck på ditt test, men för svagt för att jag skulle våga lita på resultatet... Såg du detta eventuella streck inom tio minuter?

• mmimmi
    fjanten skrev 2021-12-16 09:51:47 följande:

Hej!

Jag förstår testmanin - men jag vill tipsa dig om att köpa hem ett rejält gäng från graviditetskollen till nästa månad OM det nu visar sig att du inte är gravid nu. Då får man många tester jättebilligt, så testmanin inte blir över en tusenlapp dyr på bara en vecka...

Jag testade också alldeles för mycket och för tidigt när vi försökte oss på att skapa andra barnet. ÄL+11, har jag för mig, fick jag ett svagt men fullt synligt (och tydligt) positivt via graviditetskollens tester. Innan dess var det blanka test från ÄL+7 där jag (dumt nog) började testa.

Nog med mitt ordbajsande nu - ville bara ge lite sympatier eftersom jag också varit testgalen

Jag kan kanske ANA ett streck på ditt test, men för svagt för att jag skulle våga lita på resultatet... Såg du detta eventuella streck inom tio minuter?

Tack för sympatierna och tipsen!! Ska beställa med detsamma. Vågar inte testa med digitalt test nu ändå då man fått upp hoppet lite och inte vill få ett ?slag i ansiktet? av ett ?inte gravid?. Får se hur strecket utvecklas de närmsta dagarna. ???? *försöker låta tålmodig*
  • svansmamman

Jag ser tyvärr inget på någon av bilderna. Olika test har ju olika känslighet så det behöver inte betyda något att vissa test visat negativt och andra inte. 

Nu framgår det inte var du är i förhållande till ÄL eller BIM men jag skulle ändå råda dig till att ta ett digitalt test. Du är lika gravid, eller inte gravid, oavsett vilket test du använder och det brukar bara vara jobbigt att få upp förhoppningarna för att sedan få de raserade när ett tydligt test visar negativt. Därutöver är det lite vanskligt att börja redigera bilder för att ett eventuellt streck ska synas bättre. Det säger tyvärr inget om det verkliga utfallet utan skapar återigen bara förhoppningar om att det kanske finns något där. 

Jag håller tummarna för att det bara är tidigt och att du snart får ett starkt positivt resultat! 

• mmimmi
    svansmamman skrev 2021-12-16 17:21:40 följande:

Jag ser tyvärr inget på någon av bilderna. Olika test har ju olika känslighet så det behöver inte betyda något att vissa test visat negativt och andra inte. 

Nu framgår det inte var du är i förhållande till ÄL eller BIM men jag skulle ändå råda dig till att ta ett digitalt test. Du är lika gravid, eller inte gravid, oavsett vilket test du använder och det brukar bara vara jobbigt att få upp förhoppningarna för att sedan få de raserade när ett tydligt test visar negativt. Därutöver är det lite vanskligt att börja redigera bilder för att ett eventuellt streck ska synas bättre. Det säger tyvärr inget om det verkliga utfallet utan skapar återigen bara förhoppningar om att det kanske finns något där. 

Jag håller tummarna för att det bara är tidigt och att du snart får ett starkt positivt resultat! 

Nej, jättesvårt att fånga på bild och är väldigt otydligt att se med blotta ögat också. Får köpa mig ett bättre test imorgon, klokt sagt. Är väl bara att ta besvikelsen om det nu är så, rädd att de påverkar måendet över julen först och främst. Nu är det vårat första försök så man låter väl lite ?fjantig? men är så himla orolig att det inte kommer gå alls med tanke på endon. Jag fick positivt ägglossningtest måndag 6/12 eftermiddag och dagen därpå var det neg, likaså dagen innan det positiva.

Är ungefär 2-3 dagar kvar till mensen. ????
  • mmimmi

Idag är testet möjligtvis lite lite lite tydligare, men måste vänta 5-10 minuter innan det syns, så kanske inte är ?giltigt??

Måste köpa ett digitalt eller testa tidigt idag, drar lite på det bara. Rädd för besvikelsen!

• mmimmi

Uppdaterar med dagens clearblue om någon annan hittar tråden som funderar på samma sak.

Morgonens nästan osynliga streck med testlagret och kvällens clearblue. :)

• PelloBello

När du får glad gubbe så sker ägglossningen inom 24-48 timmar efter det. Så för säkerhetsskäl kan du räkna att du fick ägglossning 2 dagar efter glad gubbe (glad gubbe är dock ingen garanti för att ett ägg faktiskt släpper). Men den dagen är då dag 0. Dagen efter alltså tre dagar efter glad gubbe räknar du som äl+1.

Då får du mest rättvis uträkning på när du kan testa.

Jag har också varit där, testat för sjuka summit pengar, helt i onödan. Så jag förstår att det ät svårt att låta bli.

Tipsar ovkså om att köpa på dig massa billiga stickor. Babyplan har billiga också.

Jag kan tyvärr inte se nåt på bilden. Men hoppet finns ju där ändra fram till eventuell mens. Och som jag förstår det är det ännu väldigt tidigt.

Håller tummarna!

• mmimmi
    PelloBello skrev 2021-12-17 21:24:13 följande:

När du får glad gubbe så sker ägglossningen inom 24-48 timmar efter det. Så för säkerhetsskäl kan du räkna att du fick ägglossning 2 dagar efter glad gubbe (glad gubbe är dock ingen garanti för att ett ägg faktiskt släpper). Men den dagen är då dag 0. Dagen efter alltså tre dagar efter glad gubbe räknar du som äl+1.

Då får du mest rättvis uträkning på när du kan testa.

Jag har också varit där, testat för sjuka summit pengar, helt i onödan. Så jag förstår att det ät svårt att låta bli.

Tipsar ovkså om att köpa på dig massa billiga stickor. Babyplan har billiga också.

Jag kan tyvärr inte se nåt på bilden. Men hoppet finns ju där ändra fram till eventuell mens. Och som jag förstår det är det ännu väldigt tidigt.

Håller tummarna!

Tack snälla för förklaringen! Gått igenom detta en gång förr men fortfarande tveksam kring förkortningar och hur allt fungerar på pricken. En djungel för mig. Ja, någon mens tycks det inte bli då jag testade positivt med clearblue nu på kvällskvisten. :)
Svar på tråden Osynligt streck? *desperat*