• kvinna29årskåne

    Ivf. Räkna ut när man blev gravid

    Jag gjorde FET(återföring fryst embryo) den 4 december.

    Vad jag har kunnat läsa så beräknar man att graviditeten startade 2 veckor innan, dvs den 20 november.

    Har fått positivt test och ingen mens än. Idag slog clearblue om till 2-3 veckor.

    Så om jag tänker rätt borde jag vara i vecka 4? Någon som vet?

  • Svar på tråden Ivf. Räkna ut när man blev gravid
  • Jag är bara jag

    Nej, så räknar man inte vid FET. Vid ET räknas ÄP som v.2+0, men vid FET får man räkna 2 veckor + det antal dagar embryot är odlat. Så insättningsdagen är v.2+2, 2+3 eller 2+5. I sällsynta fall 2+6. Du är som minst i v.4+0 och som mest i v.4+4. Grattis!

  • ElaineBenes

    Hej, och grattis till graviditeten!

    Hur många dagar odlades embryot? Är det ett 5 dagars tex så skedde "befruktning" 5 dagar innan insättning och du räknar graviditeten med start 2 veckor före det.

    Det datumet kan du således skriva i som sista mensens första dag i appar etc

  • kvinna29årskåne

    Så om jag räknar om igen då så var FET den 4 december - 2 veckor och 5 dagar= blir den 15 november.

    Vilket innebär att jag är i vecka 5(4+2)

  • Jag är bara jag
    kvinna29årskåne skrev 2021-12-16 14:36:04 följande:
    Så om jag räknar om igen då så var FET den 4 december - 2 veckor och 5 dagar= blir den 15 november.
    Vilket innebär att jag är i vecka 5(4+2)
    4+3.
  • Steeph

    Men hej!

    Jag gjorde också en fet den 4e med en blasto, vad kul jag har räknat ut att jag är i vecka 4+3, så det borde du också vara

Svar på tråden Ivf. Räkna ut när man blev gravid