• Fri 17 Dec 2021 23:00
    5256 visningar
    6 svar
    6
    5256

    Är det ett missfall?

    Hej

    Måste höra med er vad ni tror i somras gick jag igenom ett missed abortion. Det var så jobbigt med en massa turer till sjukan då allt ej kom ut och det blev infektion osv. Nu är jag gravid igen. Är i v9 ( 8+2) i dag efter att jag gjort nr två ( fick ta i en del) så var det blod i min flyttning från fiffi. Det var klarrött men mer som röda strimmor. Gick på toa igen och torkade mig , var lite rött , efter ett tag var det rosa och efter ca en timma inget. Aldrig så det la sig i trosan men bara när jag torkade mig och lite i flytningen. Har lite små mensvärk men har haft det från och till hela tiden och den sitter inte i. Nu känner jag inget. Är detta början på ett missfall tror ni? Är så orolig så jag knappt vet vart jag ska ta vägen.

  • Svar på tråden Är det ett missfall?
  • Anonym
    Fri 17 Dec 2021 23:06
    #1

    Omöjligt för oss att veta.
    DEt kan vara det
    Men det behöver såklart inte vara det. Jag blödde mycket mer än så under mina graviditeter. DEt gick bra

  • Anonym
    Fri 17 Dec 2021 23:08
    #2

    Omöjligt för oss att veta.
    DEt kan vara det
    Men det behöver såklart inte vara det. Jag blödde mycket mer än så under mina graviditeter. DEt gick bra

  • Anonym (N)
    Fri 17 Dec 2021 23:15
    #3

    Det är ju jättesvårt att säga vad det beror på men det behöver absolut inte vara missfall iallafall. Jag har haft två missfall (egentligen MA) och har två barn och väntar mitt tredje nu (vecka 32).

    Den här gången och med första barnet har jag inte haft några blödningar men med andra barnet blödde jag flera gånger mellan ca vecka 6-16. Ofta var det färskt blod och nån gång ganska mycket. Första gången och några gånger efter åkte jag in och kollade men ingen kunde säga vad det berodde på. Dottern är iallafall 5,5 år nu :)

    Du kan ju ringa barnmorska eller gyn och fråga eller försöka boka VUL på nån privat gynmottagning? Lycka till och hoppas allt går bra med graviditeten!

  • Anonym (Nät)
    Fri 17 Dec 2021 23:18
    #4

    När jag hade missfall droppade det lite hela tiden i 2 dagar. På dag 2 kom klumparna.

  • Anonym (Nät)
    Thu 13 Jan 2022 18:31
    #5

    Hur gick det?

  • Thu 10 Feb 2022 21:16
    #6

    Fick tyvärr missfall den 5/1 ????

Svar på tråden Är det ett missfall?