• Sat 18 Dec 2021 13:05
    3952 visningar
    1 svar
    1
    3952

    Norlandia förskolor

    Norlandia förskolor - Någon som jobbar/jobbat eller har sina barn där?

    Funderar på hur det är att jobba på Norlandias förskolor i jämförelse med kommunal förskola.

    Vill veta vad ni tycker är bra, men också det som är mindre bra.

    Någon som har erfarenhet som vill dela med sig.

  • Svar på tråden Norlandia förskolor
  • Anonym (Johan­na)
    Sat 18 Dec 2021 14:16
    #1

    Vi har vårt barn på en av deras förskolor men det är 100% på grund av närheten. Hade vår närmaste förskola varit en kommunal så hade vi sökt till den.
    Jag upplever inte att de erbjuder "något annat" än den kommunala förskolan. Det är inte montessori, ur-och skur eller något annat koncept som man skulle kunna tänka sig att söka aktivt till eller åka lite längre varje dag. Utan en vanlig förskola helt enkelt.

    Personalen inom privat sektor har andra kollektivavtal än kommun. Kommunen tex har mer semester, det är vad jag vet. Sen i övrigt hur lönerna ligger är svårt att säga eftersom det inte är en offentlig uppgift. Undrar man över löner på en kommunal förskola så är det bara att ringa kommunen och begära ut uppgifterna men inte inom privat. 

    Vi är nöjda med vår placering där men som sagt så har jag inte så mycket att jämföra med. Jag tycker att man tar in vikarier vid behov, det finns bra rutiner för kommunikation och delaktighet, rektorn verkar bra och mitt barn trivs på sin avdelning och med sina pedagoger.

Svar på tråden Norlandia förskolor