Saknar min familj
Jag har de senaste dagarna varit extremt ledsen över att lämna min mamma, syster och hund för att åka upp till min pappa och fira jul, som jag förövrigt ska flytta tillbaka till!
Jag är precis fyllda 20 år och flyttade i somras långt iväg hemifrån för att studera men insåg ungefär 2 månader in att det inte var rätt. Jag bestämde mig då för att flytta hem men eftersom som jag hade kontrakt på lägenhet ska den flytten ske i början på januari. Min mamma, syster och hund flyttade samma sommar till en ort i närheten då vi har släkt där och de har länge velat flytta dit, men min pappa bor kvar i min hemstad som ligger ca 7 timmar med bil därifrån.
När jag var väldigt ledsen och besviken på att studierna inte blev som jag önskar spenderade jag mestadels av min tid hos mamma då jag absolut inte klarade av att vara själv någonstans där jag inte trivs.
Jag har varit där nästan hela november & december och imorse åkte jag därifrån för att fira jul hos min pappa och stanna här tills flyttlasset går.
Jag har varit extremt ledsen de senaste dagarna då jag tycker det är väldigt jobbigt att lämna min mamma & syster och det känns som att jag aldrig ska träffa dem igen. Jag vet att jag kan åka dit när jag vill och stanna hur länge jag vill men oavsett hur mycket jag intalar mig själv det så slutar jag inte vara ledsen. Jag älskar att vara hos min pappa och är jätteglad att jag får flytta tillbaka och starta om livet litegrann men känner mig väldigt nere just nu. Jag har bestämt mig för att åka dit varannan månad och stanna i lite mer en 1 veckas tid åt gången men inte ens den tanken verkar lugna ner mig. Jag vet inte vad jag ska göra längre.