• Anonym (Freja)

Går i tusen bitar, han lämnade mig för en annan, nu utomlands med henne o våra barn

Jag måste få prata av mig nånstans, kan inte andas av sorg o känslor av totalt misslyckande.

Min man sedan 15 år berättade i somras att han inte hade några känslor kvar o ville separera. Vårt äktenskap var inte bra o vi var mer som vänner utan sex men trodde ändå vi skulle klara det på nåt sätt? de senaste 6 mån har varit totalt mörker?

Jag fick flytta o han har huset kvar, han fick det av sina föräldrar för några år sedan. Snabbt träffade han sin nuvarande eller så var det pga henne han lämnade mig till slut. Våra tre barn tog de hårt men såg inte kopplingen o jag har vart noga med att inte svartmåla pappa eller så.

Men nu åkte de utomlands och har våra barn med sig, mitt äldsta barn är 15 och ville prata på video och det var fruktansvärt. Superlyxigt hotell, med flera rum o hon var helt exalterad så de var bara för mig o bita ihop för hennes glädje men det smärtade SÅ? de små barnen pratade om allt kul de skulle göra i veckan o de älskar hans nya tjej. Här sitter jag helt själv över jul, i en liten lägenhet o får knappt ekonomin att gå runt o känner mig helt usel o värdelös o vill bara somna för alltid. Jag kommer aldrig kunna ge dom samma sak. Ibland nämner barnen det med o mitt hjärta går i tusen bitar, känns så fruktansvärt över nåt jag inte valt. Har också svårt att träffa nån ny, bearbetar chocken ännu o jobbar allt jag har när jag är barnfri, orkar knappt med mig själv? är helt ensam över jul o nu kan jag bara se världens minnen för livet för DOM o jag är helt utanför? hjälp snälla, går sönder inombords

• Svar på tråden Går i tusen bitar, han lämnade mig för en annan, nu utomlands med henne o våra barn
  • Anonym (Sanna)

Finns tyvärr inte så mycket att göra. Men se till att ni delar på helgerna, så du också får fira jul, nyår osv med barnen.

Bra att du är glad för barnens skull, eller att du i alla fall inte visar något. De ska inte behöva ha dåligt samvete.

• Anonym (Jo)

Kramar och all kraft till dig

• Anonym (S)

Fick du kompensation för huset eller fick han det som enskild egendom?

Var glad att dina barn får uppleva något underbart. Man kan ändå inte köpa barns kärlek, det känns som att du skulle kunna vara lite orolig för det. Det som betyder något är att ge äkta kärlek istället.

• Anonym (S)

Varför tänker du på misslyckande förresten, vad är det för tankar du har kring det? Känns som att det är mer än bara semestern det beror på.

• Anonym (Freja)
    Anonym (Jo) skrev 2021-12-19 22:08:06 följande:

Kramar och all kraft till dig

Tack
  • Anonym (Freja)
    Anonym (S) skrev 2021-12-19 22:31:42 följande:

Fick du kompensation för huset eller fick han det som enskild egendom?

Var glad att dina barn får uppleva något underbart. Man kan ändå inte köpa barns kärlek, det känns som att du skulle kunna vara lite orolig för det. Det som betyder något är att ge äkta kärlek istället.

Det var enskild egendom och förskott på arv. Jo jag vet det men smärtar så oerhört att vi har så olika förutsättningar, han har liksom fått det mesta i livet helt av sig själv och det känns som jag sjunker längre och längre ner. Han har ju det perfekta livet även om jag vet att jag inte kan bli ersatt så känns det så vansinnigt tungt
  • Anonym (!)

Kära TS. Vilken tung situation för dig.

Försök komma ihåg, att när barnen är vuxna, kommer de inte att bry sig om vem som kunde ge dem mest materiellt sett etc.

Inget ersätter en mamma, inte ens om relationen varit lite sisådär.

Och kanske finns det saker på sikt som kommer att förbättra din ekonomiska situation.

Ang att dejta nån: det kan du göra sen när du mår bättre, om du vill..

Det kommer att kännas något bättre med tiden (varit i liknande sits).

Det gör fortfarande ont flera år senare men inte lika.

Stor kram till dig ?

• Kirenaj68
    Anonym (Freja) skrev 2021-12-19 22:38:07 följande:
    Det var enskild egendom och förskott på arv. Jo jag vet det men smärtar så oerhört att vi har så olika förutsättningar, han har liksom fått det mesta i livet helt av sig själv och det känns som jag sjunker längre och längre ner. Han har ju det perfekta livet även om jag vet att jag inte kan bli ersatt så känns det så vansinnigt tungt
    Du är fortfarande barnens mamma. Det kan materiella ting inte förändra och barnen älskar dig oavsett. 
  • Anonym (Klo)

Vad tungt du har det. Jag förstår att det känns svårt nu, men du är oerhört viktig i dina barns liv. Det visar de ju inte minst genom att vilja dela din glädje över resan med dig. Så du gör helt rätt som försöker svälja smärtan och glädjas med barnen när du pratar med dem.

Är du helt ensam i jul? Du har inte annan familj (t ex syskon) som du kan träffa, eller vänner?

Jag hoppas att du hittar fina stunder också nu i jul, och att du snart hittar ut på andra sidan detta trauma som det faktiskt innebär att familjen som du haft inte längre ser ut på samma sätt. Låt det ta den tid det tar, och låt alla känslor finnas där, så att du senare kan gå vidare.

• Less is more

Förstår att du är fylld av saknad till dina barn. Också sorg och chock efter en separation du inte själv valde. Men du är dina barns mamma och ingen annan kan ersätta dig, det vet du.

Du behöver inte erbjuda samma lyxiga liv som barnens pappa. Barnen får ju det av honom och det räcker för dem.

Du får i stället erbjuda dem det du kan. Din tid, att du lyssnar, stöttar dem med läxor, deras fritid. Laga mat tillsammsns. Umgås, när ni ses.

När du inte har barnen, så kanske du kan träna, återhämta dig. Du behöver inte springa in i en ny relation ännu. Vänta med det. Fokusera på dig själv. Sen behöver nog barnen ändå få vara i fokus. Även barn vars föräldrar lever ihop behöver mycket fokus

Du behöver landa, var stilla i båten, odla din hälsa och hitta nya vänner, eller var med dina befintliga vänner. Det är nog det som är viktigast just nu.

Ät något gott, gosa ner dig i sängen med en bok, se på nån film, tänd ett ljus, julafton är snart över, mer komplicerad än så behöver inte julen vara!

Sen är det så att den andra kvinnan nog kommer tröttna på att leva med någon annans tre barn. Inte för att det skulle vara något fel på era barn, utan för att det är ju mannen ( din exman hon vill leva med).

Men alla som har barn vet ju att livet slukas av barnen 24/7 såvida de inte är äldre tonåringar.

Kramar till dig!

Svar på tråden Går i tusen bitar, han lämnade mig för en annan, nu utomlands med henne o våra barn