• Anonym (Osäker och orolig)

    Blödning efter MA

    Upptäckte fördröjt missfall/missed abortion i november, utifrån mått på ultraljudet var det vid upptäckten redan drygt tre veckor sedan utvecklingen avstannat, trots att kroppen tedde sig gravid. Fick inte hjälp av vården på två veckor, trots flera försök. Tillslut började jag dock blöda av mig själv och när jag väl fick till en undersökning på gynmottagningen var det mest för att bekräfta att allt var "ute", så att säga. Undersökningen gjordes och allt såg bra ut, det syntes inga tecken på att det funnits en graviditet. Nu är det 1,5 vecka efter att jag slutat blöda och för ett par dagar sedan började jag få väldigt ont (starka, mensvärkliknande smärtor). Idag har det kommit ljust blod på toalettpappret.

    Detta var min första graviditet och jag har ingen erfarenhet eller kunskap om detta eller MF/MA sedan tidigare. Kan det redan vara nya mensen som är på gång (bara mycket långsammare start än annars) eller är det för tidigt att få mens så snart inpå missfallsblödningen? Vad kan smärtan/blodet annars bero på? Bör jag åter kontakta gyn?

    Allt detta känns så himla jobbigt. Först förlusten, sedan kämpa för kontakt med vården och nu känns det som att jag inte längre kan lita på min kropp. Jag har haft ganska pålitlig cykel innan och har liksom känt igen min kropps signaler. Nu känns det som att det är en helt annan kropp som beter sig helt annorlunda och jag vet inte alls längre vad som är vad, och det är jätteskrämmande. Någon som har några tips och råd?

  • Svar på tråden Blödning efter MA
  • Anonym (4)

    Beklagar ditt m.f! Det är inte så ovanligt att man kan småblöda ett bra tag efter m.f. Jag blödde till och från i 7 veckor en gång. Om man däremot får ont, feber eller blöder mycket bör man kontakta vården igen. Smärtan du känner skulle möjligen kunna vara äl-smärta också. Du får helt enkelt avvakta och se vart det här tar vägen.

Svar på tråden Blödning efter MA