• Anonym (Nyfiken)

Vad blir det i julklapp till era barn? Över 10 och under 15 :)

Ja vad blir det för julklappar till era barn i den åldern?

Min 13 åriga son kommer få en ny musmatta, tangentbord, hörlurar, en väggposter och 2 spel.

11åriga dottern kommer få brädspel, käpphäst, nya ridskor, böcker och presentkort.

Vad får era barn?

• Svar på tråden Vad blir det i julklapp till era barn? Över 10 och under 15 :)
  • Spucks

Min dotter brukar alltid få en stor (dyrare) present och några små. Nu är hon nästan 17, men inte mycket har ändrats sedan hon var ungefär 10, förutom att hon fram till 12år oftas fick en Lego set till sitt stor present. Annars är det oftas upplevelser i form av biljetter till något som är dyrare än de saker vi annars går till (i år blir det Stomp tex., eller det kan vara Cirque du Soleil osv.). Hon fick även "Anduril", Aragorns svärd Flört, en smartphone och en smart-/fitnessklocka som sin stor present.
    Bland de små presenterna brukar det alltid vara böcker och oftas även något spel (alltså bordspel, inte tv-spel) eller puzzle. En gång var det mycket avslappningssaker eftersom hon var så stressad av skolan (typ badskum, massagerullar), eller hörlurar eftersom hennes höll på att gå sönder, ny smartphone skal.

• Anonym (10-åring)

Min tioåring får en actionkamera, hörlurar, en resa till London till honom och mig själv tillsammans med bästa kompisen och hans mamma, en sån där mood bläckfisk som man kan vända glad/sur, lite böcker, en mugg som man kan göra chokladfondue i till en person från Coolstuff, vinterjacka, stor musmatta till gaming, ett bordsspel. 

• Anonym (A)

14-årig tjej som får Juciy Couture-set, skidhjälm, Caia-kräm, tröja, powerbank, parfym och så lite småsaker som sheetmask, bryngel osv.

• Anonym (Pojkmamma)

Jag har två pojkar. Båda får presentkort på dataprylar och var sitt brädspel. Sen får den yngre en legolåda, en pyjamas och en papperskorg (internt skämt). Den äldre får ett par in-ear lurar.

• Tow2Mater

13 år, redan fått säsongskort för skidåkning, ett keybord och ett nytt spel han ville ha, jag sa det räknas ;) Under granen ligger paket med lite smått som en guinnes rekordbok, pop-push fidget grejer, nån skämtsak, en mobilhållare, en sackpack gymbag, en ny hoodie, och något till jag inte minns vad det är..... Det blir svårare och svårare med ideer, men nåt måste det ju finnas att öppna.

Svar på tråden Vad blir det i julklapp till era barn? Över 10 och under 15 :)