• Anonym (Angie)

Är detta svagt plus?!

Hej! Vet inte riktigt när min mens ska komma- har oregelbunden och glömde testa med ägglossningsstickor denna månad. Om jag följer förra månadens schema så skulle jag fått mens för 15 dagar sedan. Tog ett test nu precis där det kom ett till streck inom 2 minuter och ser rätt tydlig ut? Kan det vara spök endå?

Efter ha försökt att få barn i 3 år så vågar jag inte hoppas.

• Svar på tråden Är detta svagt plus?!
  • Anonym (…)

Ser ett svagt streck! Men BIM+15 lär du inte vara på, vänta några dagar och kolla sen om det blivit starkare.

• Anonym (Kaa)

Håller med tidigare skribent. Nog ser det ut som en skugga (inte som spökstreck utan nåt mer konkret), men alldeles för svagt för BIM+15. Tror du kan hoppas lite försiktigt och testa igen om ett par dagar.

Om du är otålig (vet att jag var det iaf :) ) så tänk på att om du jämför med för kort mellanrum kan det se ut som att det inte är någon skillnad, hcg ökar långsamt i början och koncentrationen i urinen beror på när på dygnet, hur mkt du har druckit osv. Så att du inte tar ett test för kort inpå och jämför, och sen får panik för att strecket syns sämre än innan. Jag gjorde den tabben och man börjar lätt oroa sig i onödan. Så låt det gå ett par tre dagar, det är värt för att få mer klara indikationer.

Önskar dig all lycka och att det verkligen är ett plus som blir starkare framöver!!

• Mrs Moneybags

Jag tycker absolut jag ser en antydan till ett streck där! 

Jag håller alla tummar och tår för att det blir starkare!! Prova med något annat sorts test om några dagar också. 

• Anonym (A)

Ser en antydan till streck.

• fjanten

Det är positivt, men du är knappast på BIM+15, ser snarare ut som ett positivt ca 10-11 dagar efter ägglossning.

• svansmamman

Jag säger som övriga, testet ser svagt positivt ut men det finns ingen möjlighet att du är på BIM+15 om det nu inte är något galet med graviditeten. Jag tycker att du ska testa med ett CB digital med veckoindikator. Vänta därefter en vecka och testa med ett till. Om antalet veckor ökat är förmodligen allt som det ska och du kan då konstatera att ÄL skedde senare än du trott. Om antalet veckor inte ökat kan det innebära att något är galet, vid missfall/MA/utomkveds är det vanligt att HCG inte ökar som det ska. Det behöver givetvis inte vara så, men det kan vara en indikation. 

Svar på tråden Är detta svagt plus?!