• Anonym (TS)

Otrohet och hpv

Försöker klura i varifrån det kommer och vem som ljuger och jag behöver hjälp i mina tankar.

A ligger regelbundet med B, har gjort det de senaste 20 åren. B ligger med C också, regelbundet sen fem år tillbaka.

A får ett positivt svar på hpv, B ska testa sig men innan han gör det får C sitt provsvar, negativt.

Är inte hpv väldigt smittsamt? B trodde helt klart A hade fått det för att han låg med C (som är fri att ligga med vem hon vill) men så är ju då inte fallet. A hävdar bestämt att hon inte är otrogen.

Finns säkert många sätt att tänka på men vad tror ni? Hur har A fått hpv? Varför är C inte smittad? Har B det? Omöjligt att veta men jag vill bolla tankarna och vidga vyerna kring frågan!

Tack!

• Svar på tråden Otrohet och hpv
  • Anonym (i)

Jag gjorde ett vanligt Mensa-test på nätet istället ...

• Anonym (...)

Hpv kan läka ut. Frågan är väl snarare hur A kan vara otrogen när B knullar runt?

• Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2021-12-20 21:21:32 följande:

Hpv kan läka ut. Frågan är väl snarare hur A kan vara otrogen när B knullar runt?

Jo men bär du på viruset syns detta på testet oavsett om du har en pågående infektion eller inte. A vet inte att B ligger med C..
  • Anonym (TS)
    Anonym (i) skrev 2021-12-20 21:17:04 följande:

Jag gjorde ett vanligt Mensa-test på nätet istället ...

Känner du dig nöjd med resultatet?
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2021-12-20 21:26:45 följande:
    Jo men bär du på viruset syns detta på testet oavsett om du har en pågående infektion eller inte. A vet inte att B ligger med C..
    Antar att du knullat fler än C?
  • Anonym (FYI)

A kan ha fått sin smitta för flera år sedan och C kan också bära på smitta, som inte behöver komma från A eller B, men att det inte ens kommer visa sig på länge än. Det finns över 200 sorters HPV-virus dessutom så det är inte säkert de skulle ha samma om C skulle visa positivt.

• Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2021-12-20 21:35:22 följande:

Antar att du knullat fler än C?

B knullar både A och C. Eller menar dj att han skulle knulla fler? Oavsett så borde ju då C ha skiten också...
  • Anonym (TS)
    Anonym (FYI) skrev 2021-12-20 21:40:29 följande:

A kan ha fått sin smitta för flera år sedan och C kan också bära på smitta, som inte behöver komma från A eller B, men att det inte ens kommer visa sig på länge än. Det finns över 200 sorters HPV-virus dessutom så det är inte säkert de skulle ha samma om C skulle visa positivt.

C bär inte på någon smitta.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (TS) skrev 2021-12-20 21:52:19 följande:
    C bär inte på någon smitta.
    Det sa jag inte heller! Jag sa att C kan bära på smitta, det spelar ingen roll att testet visar negativt för det betyder bara att det inte hittades några cellförändringar.
  • Anonym (TS)
    Anonym (FYI) skrev 2021-12-20 22:08:28 följande:

Det sa jag inte heller! Jag sa att C kan bära på smitta, det spelar ingen roll att testet visar negativt för det betyder bara att det inte hittades några cellförändringar.

Nej! Cellförändringar finns men inte hpv. C bär inte på hpv.
Svar på tråden Otrohet och hpv