Extremt (och då menar jag EXTREMT) kraftig katastrof-mens
Jag har alltid haft riklig mens sedan tonåren. Födde mitt första barn för 2 år sedan. Har gjort en lyckad konisering i somras. Men alltså min mens nu... HELVETET PÅ JORDEN. Och jag behöver inte några kommentarer om att jag ska gå till doktorn för det har jag redan gjort. Har tagit ett prov från livmodern för att se om jag har polyper, myom eller cancer som gör att jag blöder så kraftigt. Har gjort ultraljud och nytt cellprov och hela paketet. Inte fått svar ännu.
Det jag vill med den är tråden är att höra era upplevelser och erfarenheter av riktigt, riktigt riklig mens.
Asså jag kan inte över huvud taget använda tampong, det är helt meningslöst. Jag byter maxi night-bindor varje timme. Och vi ska inte ens tala om mornarna alltså... HERREGUD, det är ju helt fruktansvärt??? Det känns som att jag kissar blod ur vaginan liksom, blodet rinner ur mig som en stråle!!! Krystar ut stora klumpar och det kommer verkligen såååå mycket blod, helt galet.
Du som haft kraftig mens, beskriv hur det var, vilka situationer som var värst osv. Och vad gjorde du åt det? Cyklo-F? Jag vill helst inte äta p-piller pga vill ha chansen att kunna bli spontant gravid. Vad fan ska man göra... Detta är inte klokt!