• Anonym (Nissen er tilbake)

Nån mer som bara älskar norska jullåten?

Fånig tråd men sitter och väntar på att tvätten ska bli klar innan julfika hos pojkvännen och har lyssnat på Freddy Kalas låt Hey Ho halva dagen och blir så glad av den!

Är sån som, när jag fastnar för en låt, kan lyssna på repeat i en oändlighet. Sen var jag ju bara tvungen att lära mig texten också för det är mycket roligare när man kan sjunga med, plus att norska gör det ännu mer muntert :)

Så tänkte bara kika in och se om det är fler som blir pigga och glada av denna norska blivande julklassiker :D

• Svar på tråden Nån mer som bara älskar norska jullåten?
  • Anonym (Gillar norska låtar)

Jag gillar norska låtar överlag har jag märkt. Kanske för att norska låter så glatt.

Anonym (Gillar norska låtar) skrev 2021-12-22 15:56:48 följande:

Jag gillar norska låtar överlag har jag märkt. Kanske för att norska låter så glatt.

Ja men eller hur, allt låter mer positivt liksom. Minns Sissel Kyrkjebøs musik från när jag var liten och tyckte den var så himla mysig och blev glad av den. Eller, det är specifikt en låt jag minns haha men den var härlig!
    Mortiscia80 skrev 2021-12-22 16:12:31 följande:

Den här gillar jag :D

Visst blir man glad! Det är också roligt att sjunga med på norska haha
  • Anonym (S)

Gillar den och har försökt lära mig texten i år :D

Anonym (S) skrev 2021-12-22 17:14:39 följande:

Gillar den och har försökt lära mig texten i år :D

Jag hade aldrig hört den innan haha så trodde den var ny men ikke.
  • Anonym (Anonym)

åååh.. :) Love it.
    Ifra bakken opp til døra der jeg bor er det fakler hele veien som ifjor.... :) 

hahaha...

• Anonym (S)
    Anonym (Nissen er tilbake) skrev 2021-12-22 17:38:22 följande:
    Jag hade aldrig hört den innan haha så trodde den var ny men ikke.
    Haha nej den är väl... 4-5 år? Men håller sig peppig fortfarande :D
  • stor grön drake

Jag har hört den förut, men den fadtnade efter att kompusens barn hade juluppvisning (såg online) och de hade bpde hey ho och gott nytt jul, och jag kände att i år behöver jag dem. Sambon överväger att skicka mig till psyket

stor grön drake skrev 2021-12-22 17:55:08 följande:

Jag har hört den förut, men den fadtnade efter att kompusens barn hade juluppvisning (såg online) och de hade bpde hey ho och gott nytt jul, och jag kände att i år behöver jag dem. Sambon överväger att skicka mig till psyket

Hahaha tur det bara är en gång om året man snöar in sig på de här låtarna
    Anonym (S) skrev 2021-12-22 17:51:58 följande:

Haha nej den är väl... 4-5 år? Men håller sig peppig fortfarande :D

Jag är alltid så efter med låtar pga lyssnar sällan på radio haha men får tacka Musikhjälpen för denna fantastiska "nyhet" eftersom de spelade den :D Kan vara så att jag började köra premium på Spotify efter uppehåll, bara för att kunna lyssna på den så många gånger jag vill haha
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-22 17:41:42 följande:

åååh.. :) Love it.

Ifra bakken opp til døra der jeg bor er det fakler hele veien som ifjor.... :) 

hahaha...

Den raden och de flesta förstår jag men vissa ord alltså? Vad sjutton sjunger han haha jag var tvungen att googla
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nissen er tilbake) skrev 2021-12-22 18:20:20 följande:
    Den raden och de flesta förstår jag men vissa ord alltså? Vad sjutton sjunger han haha jag var tvungen att googla
    Jag har studerat norska nyligen.. :)
    hahaha...
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-22 18:21:43 följande:

Jag har studerat norska nyligen.. :)

hahaha...

Haha jaha! Hur kommer det sig? Var det Freddy Kalas som inspirerade? Haha
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nissen er tilbake) skrev 2021-12-22 18:26:00 följande:
    Haha jaha! Hur kommer det sig? Var det Freddy Kalas som inspirerade? Haha
    Vet inte exakt vad det var. Men efter att jag såg SKAM för ett par år sedan, så började jag bara fundera på det här med nordiska språk, och hur synd det är att vi inte lär oss grannspråken i skolan. 

Började studera norska online, och märkte att jag alltid gillat språkstudier liksom, och att det känns spännande med grannspråk. Min syster hade spelar upp den där låten någon jul efter att jag började studera norska på fritiden, så studierna kom före låten. :)
    Sökte universitetskurs i norska på distans som snart är klar nu... 

Det är något som bara känns 'rätt' att intressera sig för norden liksom. Vet inte riktigt varför. Har alltid gillat språk överlag..
    Nördigt, jag vet. Men det är sån jag är. Språk och musik är stora intressen för mig. Inte alla språk, men jag gillar att studera språk för att jag har ganska lätt för det.
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-22 18:40:39 följande:

Vet inte exakt vad det var. Men efter att jag såg SKAM för ett par år sedan, så började jag bara fundera på det här med nordiska språk, och hur synd det är att vi inte lär oss grannspråken i skolan. 

Började studera norska online, och märkte att jag alltid gillat språkstudier liksom, och att det känns spännande med grannspråk. Min syster hade spelar upp den där låten någon jul efter att jag började studera norska på fritiden, så studierna kom före låten. :)

Sökte universitetskurs i norska på distans som snart är klar nu... 

Det är något som bara känns 'rätt' att intressera sig för norden liksom. Vet inte riktigt varför. Har alltid gillat språk överlag..

Nördigt, jag vet. Men det är sån jag är. Språk och musik är stora intressen för mig. Inte alla språk, men jag gillar att studera språk för att jag har ganska lätt för det.

Låter jättekul ju! Och med norska har man ju typ halva språket redan :) Jag tycker det är spännande med nordisk historia även om jag inte nördar ner mig eller studerar det så jag kan absolut förstå intresset.

Har för mig att det ska ingå att lära sig, om inte språken i sig, så om nordiska språk i skolan men inget jag har nåt minne av. Min kille sa det nån gång att det ingår i läroplanen men vete tusan alltså.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nissen er tilbake) skrev 2021-12-22 23:27:59 följande:
    Låter jättekul ju! Och med norska har man ju typ halva språket redan :) Jag tycker det är spännande med nordisk historia även om jag inte nördar ner mig eller studerar det så jag kan absolut förstå intresset.

Har för mig att det ska ingå att lära sig, om inte språken i sig, så om nordiska språk i skolan men inget jag har nåt minne av. Min kille sa det nån gång att det ingår i läroplanen men vete tusan alltså.
    Nej, jag har inget minne av att vi lärt oss nordiska språk överhuvudtaget i skolan. Kanske blev det en del av läroplanen efter min tid i grundskolan?  :)
  • Pentra

Helt underbar jullåt! Den ligger på favoritlistan sedan flera år.

• Anonym (Nissen)

Jag älskar ?På låven sitter Nissen?? Blir också sjukt glad av den låten.

Svar på tråden Nån mer som bara älskar norska jullåten?