• Gasellen87

    Vad ska bebis heta?

    Jag är gravid i v 32 med fjärde barnet och skulle gärna vilja ha namnförslag som passar med syskonen. Vi är båda rätt övertygade om att det är en lillebror även om vi inte kollat kön. Förslag för båda könen är ändå välkommet :)

    Syskonen heter Olivia, Colin och Alvin.

    Vi har själva funderat på Malte, Melker eller Milton. Flicknamn har vi inget.

  • Svar på tråden Vad ska bebis heta?
  • trollhona
    Gasellen87 skrev 2021-12-22 21:02:52 följande:
    Vad ska bebis heta?

    Jag är gravid i v 32 med fjärde barnet och skulle gärna vilja ha namnförslag som passar med syskonen. Vi är båda rätt övertygade om att det är en lillebror även om vi inte kollat kön. Förslag för båda könen är ändå välkommet :)

    Syskonen heter Olivia, Colin och Alvin.

    Vi har själva funderat på Malte, Melker eller Milton. Flicknamn har vi inget.


    L och i verkar ju framträda i syskonens namn, även att det är internationella namn som fungerar i engelskspråkiga länder. Malte är min favorit bland era namnförslag.

    Pojknamn:
    Elias
    Nathaniel
    Malcolm
    Levi
    Axel

    Flicknamn:
    Amalia
    Gabriella
    Ottilia
    Cornelia
    Louise
    Mathilda
  • fluu

    Vilmer, Joel, John, Valter, Alfred, Elmer, Frans, Isak.

    Linn, Hilda, Alice, Clara, Julie, Minna, Nora, Ellen.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • veronicazen92

    Om man tänker teman:
    Om flicknamn ska sluta på -a (Olivia)
    Och pojknamn på -n
    Och alla namn ska ha bokstaven L i sig

    Annars skriver jag bara allt jag tycker är fint utan ytterligare idéer, så bäst att tänka från ett mönster

    Elsa
    Isabella
    Malva

    Ivan
    Kevin
    ... kommer också på Ben/Ron m.fl. men då kan man också tro att han heter Benny eller Ronald etc.

Svar på tråden Vad ska bebis heta?