• 91Svesse

    Mörk urin

    Hej igår kväll hade jag jättemörk urin. Nästan brun. Hade druckigt lite julmust och inte varit på toaletten på ett tag, var jättekissnödig när jag gick. Det var inget blod eller så på pappret. När jag sen kissa igen och inatt är mitt urin normalt. Är det något och kolla upp?? Är gravid I v 25.

    M

  • Svar på tråden Mörk urin
  • Anonym (Vatten)
    91Svesse skrev 2021-12-24 08:12:27 följande:
    Mörk urin
    Hej igår kväll hade jag jättemörk urin. Nästan brun. Hade druckigt lite julmust och inte varit på toaletten på ett tag, var jättekissnödig när jag gick. Det var inget blod eller så på pappret. När jag sen kissa igen och inatt är mitt urin normalt. Är det något och kolla upp?? Är gravid I v 25.

    M
    Mörk urin brukar man ju få när man inte dricker ordentligt oavsett om man är gravid eller ej. Jag är i v.19 och dricker mycket vatten så mitt kiss är väldigt ljusgult, men däremot på morgon när jag går upp så är det mörkare då jag inte har druckit under natten.

    Hur är ditt intag gällande vätska under dagarna, speciellt igår om det nu var så mörkt ?
  • Anonym (Tips från coachen)

    Det är helt normalt och betyder att du måste dricka mycket mer vätska om dagarna, sikta på minst en och en halv liter per dag.

Svar på tråden Mörk urin