• Anonym (Tungt just nu)

    Vad skulle ni göra?

    Min sambo säger att hon ska gå på toaletten. Hon gör inte toalettbestyr har jag märkt, men sitter där och förmodligen skickar meddelanden till någon. Kanske en ny eller gammal vän. Hur som helst någon kommunikation som hon inte vill att jag ska se.

    Ska sägas att jag blir väldigt svartsjuk av det, men jag säger inget. Händerna darrar nästan av oro då jag skriver det här.

    God jul

  • Svar på tråden Vad skulle ni göra?
  • Anonym (En kvinna)

    Har hon ångest eller så? Jag gjorde lika dant när jag hade det.

  • Anonym (Fråga)

    Har du frågat vad hon gör där? Ibland brukar jag smita iväg och låsa in mig på toaletten för att få vara ifred en stund bara. Då brukar jag spela spel på mobilen, ibland läsa här eller borsta håret bara för att.

    Lite knäppt kanske men ibland blir det för mycket med barn och liknande. Gjorde det faktiskt ibland innan barn också.

    Min man är mycket medveten om att jag gör det och brukar reta mig för det. Han frågade dock mig för flera år sedan vad jag egentligen gör där inne. Så mitt tips är att fråga vad hon gör där inne när hon är borta så länge.

  • Anonym (S)

    Ts, sök hjälp. Dina reaktioner är inte normala. Antagligen vill hon ha lite lugn och ro från din svartsjuka. Självklart ska du inte fråga henne vad hon gör där!! Det är privat. Om hon vill vara otrogen kan du inte hindra henne, men en svartsjuk attityd kan definitivt få henne att ta sista steget.

  • Anonym (Tungt just nu)

    Hej

    Nej, jag har inte frågat. Jag vågar nästan inte göra det, jag försöker hålla det för mig själv.

    Har genomgått terapi hos psykolog, KBT, men oftast tycker jag kontentan är "bit ihop, stå ut, till slut avtar ångesten". Men funkar liksom inte på mig. Oron är lika stark nästa gång.

    När sådana här saker händer så känns det så tungt.

    Min sambo avskyr att bli ifrågasatt också, så jag försöker verkligen stå emot.

    God fortsättning

  • Anonym (123)
    Anonym (Tungt just nu) skrev 2021-12-24 12:40:05 följande:
    Vad skulle ni göra?

    Min sambo säger att hon ska gå på toaletten. Hon gör inte toalettbestyr har jag märkt, men sitter där och förmodligen skickar meddelanden till någon. Kanske en ny eller gammal vän. Hur som helst någon kommunikation som hon inte vill att jag ska se.

    Ska sägas att jag blir väldigt svartsjuk av det, men jag säger inget. Händerna darrar nästan av oro då jag skriver det här.

    God jul


    Jag spelar spel inne på toan. Inget konstigt eller felaktigt, inget omoraliskt. 
    Det kan vara så att hon gör något liknande (spel, sociala medier, modebloggar osv)? 

    Ibland chattar jag med en kompis (av samma kön) för hen gärna chattar med mig. 

    Eftersom du skriver att din sambo avskyr när du håller på så där så är det nog det som är svaret på varför sambon försvinner in på toa: behöver helt enkelt vara ifred från din misstänksamhet! 
    Har du inga bevis för något - sluta vara misstänksam. 
  • Anonym (Tungt just nu)

    Ha ha, vore verkligen härligt om hon onanerade.

    Tror tyvärr inte det.

  • Anonym ((C))

    Tycker det är två delar som flyter ihop. 


    1. Du har problem med svartsjuk och har gått/går kbt? Då är det jäkligt tufft ibland och du måste försöka ta dig igenom.

    2. Din sambo har ett beteende som är lite shady. Faktiskt. Något i er relation är inte tryggt nog för dig.


    Det svåra är ju att avgöra om det beror på att du är sjukligt svartsjuk eller om hon faktiskt beter sig på ett sätt som skulle göra vem som helst svartsjuk. Just du klarar kanske inte av att vara ihop med någon som känner sig ifrågasatt över vad den gör på toaletten eller så frågar du inte ens utan är lite creepy i din svartsjuka vilket gör att hon låser in sig för att kanske få spela spel ifred. 

  • Anonym (gösses)
    Anonym (S) skrev 2021-12-24 13:43:20 följande:

    Ts, sök hjälp. Dina reaktioner är inte normala. Antagligen vill hon ha lite lugn och ro från din svartsjuka. Självklart ska du inte fråga henne vad hon gör där!! Det är privat. Om hon vill vara otrogen kan du inte hindra henne, men en svartsjuk attityd kan definitivt få henne att ta sista steget.


    Jag tycker det snarare är du som behöver söka hjälp.

    Med tanke på att runt var tredje person är otrogen och ännu fler än så om man ska ska räkna in att odla nära relationer med andra som man inte gärna vet att ens partner får reda på så är det ju ganska enastående hur du kan vara tvärsäker på att TS bara är svartsjuk utan att ha ett skit att basera det på.

    Gör du alltid så i andra sammanhang? Tar något ur luften och utgår från att det är dagens sanning och anklagar sen andra för att vara knäppa och behöva hjälp baserat på....ingenting? I så fall vore det nog inte fel med ett besök till psykologen för din verklighetsanknytning verkar vara en aning lös.
  • Anonym (gösses)
    Anonym ((C)) skrev 2022-09-08 16:37:05 följande:

    Tycker det är två delar som flyter ihop. 


    1. Du har problem med svartsjuk och har gått/går kbt? Då är det jäkligt tufft ibland och du måste försöka ta dig igenom.

    2. Din sambo har ett beteende som är lite shady. Faktiskt. Något i er relation är inte tryggt nog för dig.


    Det svåra är ju att avgöra om det beror på att du är sjukligt svartsjuk eller om hon faktiskt beter sig på ett sätt som skulle göra vem som helst svartsjuk. Just du klarar kanske inte av att vara ihop med någon som känner sig ifrågasatt över vad den gör på toaletten eller så frågar du inte ens utan är lite creepy i din svartsjuka vilket gör att hon låser in sig för att kanske få spela spel ifred. 


    Jag tycker nr 1 går bort helt och hållet eftersom HELA anledningen till TS reaktion bygger på att hon beter sig shady... för ja faktiskt så är det jävligt shady att stänga in sig på toa av andra skäl än det man brukar gå på toa för UTAN att vara öppen med vad man gör inför sin partner.

    Tycker det är förjävla märkligt att man genast börjar gapa om svartsjuka i tråden när det förmodligen inte finns en enda människa som inte skulle undra vafan hon gör därinne? Om TS hade misstänkt henne UTAN anledning, DÅ hade man kunnat prata om problem svartsjuka.

    Ser tex att vissa skriver att de brukar göra så för att komma bort... ja det är väl jättebra... men hur fan ska din partner veta det om du inte talat om det för honom?... och om du talat om det för din partner så går ju det i så fall INTE att jämföra med TS partner som INTE sagt ett skit till honom om vad hon gör därinne?
Svar på tråden Vad skulle ni göra?