• sis91

    Han "dök" upp igen

    Okej, det här går way back. Började prata med en kille via Tinder för ca 2 år sedan. Det närmaste vi har kommit varandra att ses är att på avstånd på syn på varann ute på krogen (båda för fulla där och då). Han är en blyg kille och jag har försökt att få till en dejt som han också var pepp på, men den styrde han av i sista sekund då han "drar sig för att gå på dejt". Blev först arg, men kände ändå med honom då han i sitt sätt att skriva verkar väldigt förnäm och blyg vad gäller tjejer. Sedan dess har vi skrivit periodvis och han har skickat jättefina meddelanden och hjärtan och verkligen varit intresserad. Vi har tyvärr inte kunnat få till en dejt efter pga att jag bott i utlandet och sen kom Coronan.

    I somras tog jag modet till mig (igen) och skrev att nej nu måste vi ses då jag flyttat tillbaka hem. Fick till svar att det hade han gärna men att han sedan 2 månader tillbaka träffat en tjej. Hur fan nu det gått till. Mitt hjärta gick där och då i tusen bitar, fattar egentligen inte varför, men i mitt sjuka huvud hade jag väl föreställt mig att det kunde bli vi en vacker dag. Allt stämmer. Detta vet jag trots att vi inte setts(!), låter helt galet jag VET. Jag borde egentligen raderat honom överallt där och då men något i mig håller honom kvar. 

    Han gillar det mesta av mina inlägg på insta och häromdagen kommenterade han min story och hjärtat slog frivolt (ja jag blev 10 år igen). Varför gjorde han det? Vill han säga ´hej här är jag igen´. Ska sägas att vi haft radiotystnad sedan i somras, förutom att han gillar mina inlägg då men det gör man väl då och då. Jag har dessutom blivit en galen stalker och försöker för mitt liv ta reda på om det kan vara så att dom gjort slut. Han bor fortfarande själv, har inga nya inlägg på ev tjej, är >singel< på fb etc. Detta behöver ju inte säga ett skit om något egentligen. Och ja jag vet att det enklaste bara är att fråga honom men vill inte verka helt desperat (vilket jag förvisso redan är).

    Hur ska jag tolka detta? Behöver perspektiv och input! NU. Hjälp. 

  • Svar på tråden Han "dök" upp igen
  • Mortiscia80

    Du måste sluta tolka allt han gör, han är i en relation och det verkar som om ni två inte ens borde ha kontakt för du mår inte bra av det.

  • PettiPalmrot

    Vad är exakt är oklart i detta? Han låtsas vara blyg för han under tiden ni pratade hade en annan tjej på gång. Den har nu är tillsammans med. Men han höll dig kvar som backup utifall. Men det funkade med den andra tjejen så han försvann. Och nu har de ev gjort slut eller så är han uttråkad och han vet att du sitter och väntar så han har redan halva inne.

    Du har blivit lurad tyvärr.

  • sis91

    Så kan det väl absolut vara, faller sig väl helt naturligt att man hittar någon annan också när vi bott i olika länder...

Svar på tråden Han "dök" upp igen