Maken vägrar köpa julklapp till mig
Så har ännu en jul varit, där min man bestämt att vi inte ska ge varandra julklappar. Han införde detta för några år sen och håller fast vid det sen dess. Det spelar ingen roll vad jag anser. Några julklappar ska vi inte hålla på med.
Vi firar med bland andra min syster och det är faktiskt ledsamt att sitta och se hur hennes man ger henne den ena klappen efter den andra. Väl genomtänkta är de också, medan jag inte får något från min man.
Förr om åren gav vi också varandra julklappar. Vi gav nästan alltid varandra upplevelser, ett restaurangbesök, en övernattning, en föreställning eller så. När min man bestämde att vi skulle sluta med julklappar menade han att vi ändå hittar på saker ihop. Tyvärr har vi inte gjort det när vi inte haft det inplanerat som förr.
Om jag tar upp det här är jag bara barnslig. Jag är vuxen och behöver inga julklappar, menar maken bestämt.
Jag känner mig överkörd och tycker faktiskt inte att det är så jäkla kul att sitta tillsammans med andra där jag är ensam om att inte få någon julklapp från min respektive. Barnen är för små för att ge mig något, men mitt ena barn brukar få hjälp av en släkting att köpa en chokladkaka till mig. Det värmer dock i hjärtat!