• Sanne334455

    Efter år av försök att skaffa barn spontant fick vi godkänd ivf remiss

    Hej,

    Efter år av försök hemma att skaffa barn så fick vi godkänd för ivf. Två dagar senare inser jag att jag är gravid naturligt, en chock eftersom det inte gått alls innan. Efter 6 + 2 v får jag missfall. Det vore en total mardröm att fortsätta själva hemma igen och vill så gärna ta vara på remissen som blivit godkänd. Vet någon här hur det fungerar? Kan jag använda den remissen?

  • Svar på tråden Efter år av försök att skaffa barn spontant fick vi godkänd ivf remiss
  • S23

    Vet sjukvården om att du varit gravid och fått missfall? Om inte så kan det vara bra att inte nämna det.

    Jag har för mig att jag hört att detta kan göra att man inte har rätt till hjälp nämligen. Men. Är absolut inte säker på att jag faktiskt hört detta utan är bara något vagt jag har i huvudet

  • Aryzza

    Många regioner börjar om räkningen om man blir spontant gravid även om man inte får levande barn och ni måste då försöka minst ett år (i vissa regioner två) innan ni på nytt kan få remiss skickad för ivf. Har ni försökt flera år hade i alla fall jag inte berättat om graviditeten för vården och tvingats börja om från början. Det beror på hur ärlig man vill vara.

  • Blåbärsskogen

    Ni kommer mest troligtvis inte bli godkända då. Har en bekant som gick på utredning och skulle börja med ivf, men blev som du gravid på naturlig väg. Då sa denna bekanta att blir det missfall nu så börjar väntan om igen (eftersom dom faktiskt lyckades naturlig väg).

Svar på tråden Efter år av försök att skaffa barn spontant fick vi godkänd ivf remiss