Bo separat - reality check
Jag och min fru har varit gifta i 10 år. Hon saknar i princip inkomster och jag har hög inkomst. Jag sköter hela administrationen hemma o tar nog mer än hälften av hushållet. Vi har barn tillsammans. Vi har haft ett bra kärleksfullt förhållande tills för något år sedan. Hon har börjat prata om frihet och jag tror hon har haft en kort flirt vid sidan om. Lite av en personlighetsförändring som jag tror beror på skev uppfattning av hur livet ska vara och att hon kan vara utbränd av att inte vara i ett sammanhang (jobb mm). Hon verkar se värden genom sociala medier. Hon driver nu på för att separera men inte skiljas. Särbo typ. Då kommer livet bli kanonbra. Jag ville bo tillsammans tills för ett tag sedan, tills jag började tycka att hennes nya jag inte passade mig. Vi har haft mycket gnäll om mycket som rör vardagen men vi har bra sexliv och är kärleksfulla mellan varven. Jag tror att det kan vara bra om hon testar livet på egen hand. Hon vill att jag ska sponsra hennes liv. Har varken lust att försvåra eller underlätta. Dags för en reality check?