• JennyBomb

Samla vätska runt ägglossning?

Jag samlar väldigt mkt vätska dagarna innan äl o under äl. Får svinont i bröstvårtorna o ont i tjejmagen. Vätskan är det som är jobbigast för mig. Fler som har detta? Har ni ända fram till mens, eller försvinner vätskan efter ägglossning för att sen kanske komma tillbaka igen dagarna innan mens?
    Antar att det är östrogenstegringen innan äl som suger åt sig vätska för min del. Vet att många samlar vätska innan mens, men ni som gör det runt äl...SKRIV! Säg att jag inte är ensam! Solig

• Svar på tråden Samla vätska runt ägglossning?
  • Anonym (B 6)

Äl-smärta hade jag ganska ofta. Ömma bröst kom en vecka före mens. Svullen närmare mens, men då pratar vi lätt 2 kg. Jag åt mellan varven Pyridoxin, dvs vanligt B-vitamin 6 mot PMS:en och det hjälpte. Från äl tills mens.

• JennyBomb
    Anonym (B 6) skrev 2021-12-26 17:28:38 följande:

Äl-smärta hade jag ganska ofta. Ömma bröst kom en vecka före mens. Svullen närmare mens, men då pratar vi lätt 2 kg. Jag åt mellan varven Pyridoxin, dvs vanligt B-vitamin 6 mot PMS:en och det hjälpte. Från äl tills mens.

Jag har faktiskt oxå börjat göra det Glad. Äta b6 alltså. Bara ett par veckor men hoppas det ska hjälpa. Har inte haft mens så länge sen graviditet (tog lång tid att få igång den) så tror det är lite kaos i mina hormoner. Men har liksom aldrig upplevt äl så här innan graviditet.
Svar på tråden Samla vätska runt ägglossning?