Osäker över mitt förhållande.. Är jag en hemsk person?
Jag har varit tillsammans med min partner i nästan 1 år nu. Han är toppen. Han är extremt omtänksam, snäll, rolig, och säger varje dag hur vacker jag är och dylikt. Han är även väldigt tydlig med hur starkt han känner för mig och uttrycker detta ofta. Vi är ofta nära varandra, håller varandra och kysser varandra osv. Nu till problemet... Jag känner mig så otroligt tudelad och falsk. Å ena sidan så är jag jättekär, gillar verkligen att vara med honom och saknar honom när vi inte ses. Å andra sidan, när jag är ensam eller pratar med vänner, så tvekar jag på vår framtid och mina egna känslor. Jag känner ganska ofta att jag saknar singellivet och vill vara singel och kunna vara helt fri och spontan medan jag är ung, jag kan ofta känna attraktion och vilja flirta med andra.. Det finns också flera saker jag stör mig på såsom att jag inte gillar området där vi bor fast han inte vill flytta, och att jag kan uppleva honom som något snål och att han inte kan ge mig det liv jag vill ha.. Jag vill kunna vara hemma mycket med barn osv i framtiden och kanske inte satsa på min egen karriär, det fungerar inte riktigt med hans karriär. Även vissa delar av hans personlighet stör mig, såsom att han lätt kan ogilla människor och även mina vänner, att folk måste bevisa sig inför dem för att han ska vilja umgås med dem.. Inte särskilt socialt anpassaningsbar med andra ord, vilket är viktigt för mig. Det känns dock som att mina ''skäl'' är så otroligt ytliga och jag undrar om jag tar för givet en underbar person? Och jag känner ju starkt för honom när jag är med honom... Jag vet knappt inte vad jag själv vill.. Är jag dum i huvudet som kastar bort en fin kille bland alla as?