• Rosastjärna

BBT - lutealfas dipp och triphasic samma cykel?

Hej på er!

Jag har mätt BBT förra cykeln och denna och hade förra månaden varken en dipp under lutealfasen eller en s.k triphasic chart. Nu denna cykel hade jag först en liten dip 8-9 dpo och tempen steg igen 10dpo, idag är jag 11dpo och har vad som ser ut att kunna vara en högre stegring.

Jag vet att varken dip eller triphasic chart är garanti för graviditet och BIM är först på nyårsafton så jag väntar med test. Men eftersom de båda är vanligare vid graviditet var för sig så blev jag nyfiken på hur det ligger till med statistiken när man har båda två. Hittade inget när jag googlade.

Är det någon här som haft båda under samma cykel och inte varit gravid?

Bifogar bild på månadens chart.

• Svar på tråden BBT - lutealfas dipp och triphasic samma cykel?
  • Rilakkuma

Inte riktigt svar på din fråga, men enda gången jag haft det mönstret har jag varit gravid. Tempade dock inte under mina senaste två graviditeter så jag vet inte om det var så då också, men har tempat mycket som icke-gravid. Ser lovande ut tycker jag!

• Rosastjärna
    Rilakkuma skrev 2021-12-26 21:57:43 följande:

Inte riktigt svar på din fråga, men enda gången jag haft det mönstret har jag varit gravid. Tempade dock inte under mina senaste två graviditeter så jag vet inte om det var så då också, men har tempat mycket som icke-gravid. Ser lovande ut tycker jag!

Tack för svar! Tempen var lägre idag så får se hur det utvecklar sig.

Det är så synd att jag inte tempat mer innan så vet ju inte om jag kan tänkas ha haft dippar osv tidigare utan att vara gravid.

Får se om det kommer in fler tjejer som haft liknande :)
  • Lojsan DN

Hej,  
    Hur har det gått för dig? 

Jag ramlade in här och såg din karta och blev lite glad. För min karta ser typ likadan ut, den har dippat på ÄL+5. Vi försöker ju bli gravida här och skulle bli så glad om det var en implantations dipp :) 

bifogar min karta. 

• Rosastjärna
    Lojsan DN skrev 2022-01-27 14:05:04 följande:

Hej,  
    Hur har det gått för dig? 

Jag ramlade in här och såg din karta och blev lite glad. För min karta ser typ likadan ut, den har dippat på ÄL+5. Vi försöker ju bli gravida här och skulle bli så glad om det var en implantations dipp :) 

bifogar min karta. 

Tyvärr var det ingen graviditet för min del, håller tummarna att du har mer tur! :)

• Lojsan DN
    Rosastjärna skrev 2022-02-04 18:38:53 följande:

Tyvärr var det ingen graviditet för min del, håller tummarna att du har mer tur! :)

Vad tråkigt, nej det blev inte för mig heller denna gång. :( 
    Håller tummarna för nästa gång :D
Svar på tråden BBT - lutealfas dipp och triphasic samma cykel?