• Finlandssvensk

    Tips på dopgåvor sökes!

    Hej!

    Har själv två barn och vi har fått en blandad kompott med presenter. Vet inte om jag själv skulle ge något av dom som dopgåva faktiskt... Vi ska snart på dop och bli gudföräldrar. Dessutom får våra barn snart sin första kusin så antar att vi blir bjudna på dop då med.

    Vill gärna höra vad ni tycker att den bästa gåvan ert barn fick vid dopet! Vill inte köpa något som bara lämnar I ett skåp...

  • Svar på tråden Tips på dopgåvor sökes!
  • nnnnnnnn

    Sparbössa kan vara gulligt, fotoram med foto från dopet eller ett smycke som går att använda när barnet är lite större eller kanske t.o.m. vuxen.

  • Detärjagdet

    Vi har köpt barnets första skor i doppresent.

    Mina syskonbarn har fått lite dyrare present och då har jag köpt resväskor.

  • Anonym (Sofie)

    Namnsmycken eller andra smycken i lite mer stilren design (och inte så barnsligt) kan användas även senare, med en längre kedja än till barn bara. (Tänker att man köper barnlängd och att barnet själv byter ut kedjan vid behov senare).

    Böcker har jag tyckt om att få. Tårtspade med gravyr. Fin filt. Träleksaker. Däremot vill man nog inte ha mer än max en sparbössa (våra har då aldrig använt sina, gör någon det nuförtiden? Och som prydnad växer de rätt snabbt ifrån det).

  • hammarhajen

    Fina böcker är bra!
    Klassiska sagosamlingar eller något från Astrid Lindgren. Spara kvittot OM någon annan skulle ge samma, annars brukat det vara ganska säkra kort om det är första barnet (inga syskon som redan har) och är gåvor som håller många år.

Svar på tråden Tips på dopgåvor sökes!