Göra slut och flytta tillbaka till min hemstad
Hej,
Jag skriver här mest för att skriva av mig. Ursäkta för långt inlägg. Jag är i ett förhållande sedan 7,5 år tillbaka och bor i en hyresrätt ihop med min sambo i hans hemstad som ligger 100 mil från min hemstad. Vi är 27 år gamla. Vi har det bra, ser honom som min bästa vän men är osäker på om jag är kär i honom. Har tänkt länge att det nog är så här det blir i de flesta förhållanden, man kan ju inte alltid vara nykär. Min sambo är väldigt fäst vid sin hemstad. Vi är väldigt olika, har inga gemensamma intressen men å andra sidan gemensam humor och har det kul ihop.
Jag är just nu på besök i min egen hemstad och stötte häromdagen på ett gammalt ex. Det mötet fick mig att tänka på vilket liv jag skulle kunna haft om jag bodde i min hemstad. Tror inte att jag och exet skulle gå tillbaka till varandra men jag har under ett par års tid varit deprimerad och jag börjar misstänka att det beror på att jag känner mig ensam i staden jag bor i. Jag saknar min familj och mina vänner i min hemstad. I staden vi bor i nu har jag vänner men dessa håller nu på att bilda familjer och ?egna? liv. Jag känner mig otroligt osäker på om jag vill skaffa barn med min sambo så långt bort från min familj. Jag studerar på orten vi bor i och tar examen till våren. Jag börjar nu gå i tankarna om att leta jobb och bostad i min egen hemstad. Jag måste givetvis ta upp det här med min sambo, men jag vet redan nu att han inte är intresserad av att flytta till min hemstad. Det känns lite som att jag gör slut genom att ta upp det här. Och i ärlighetens namn så kanske jag vill göra slut också.. jag känner mig kluven, det känns som att jag står och väljer mellan två olika liv och är rädd att göra fel val.
Är det någon som har varit i samma sits? Söker råd och stöttning. Min hemstad ligger långt bort så det finns inte någon vidare återvändo om jag väljer att flytta.