• Anonym (Räkan)

Sexköpslagen

Jag är lite nyfiken på om någon vet om det finns ett kryphål i sexköpslagen. Det jag tänker på är skrivningen "tillfällig sexuell förbindelse".

Om två personer gör ett avtal om sex en gång i veckan mot betalning vilket gäller så länge ingen av parterna säger upp avtalet, då är det ju inte en tillfällig förbindelse? Vad tror ni om det scenariot olagligt eller inte?

Lagtexten (1998:408) om förbud mot köp av sexuella tjänster: Den som mot ersättning skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse, döms - om inte gärningen är belagd med straff enligt brottsbalken - för köp av sexuella tjänster till böter eller fängelse i högst sex månader.

För försök döms till ansvar enligt 23 kap. brottsbalken.

• Svar på tråden Sexköpslagen
  • Anonym (Skorpionen)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-28 00:01:46 följande:
    Sexköpslagen

Jag är lite nyfiken på om någon vet om det finns ett kryphål i sexköpslagen. Det jag tänker på är skrivningen "tillfällig sexuell förbindelse".

Om två personer gör ett avtal om sex en gång i veckan mot betalning vilket gäller så länge ingen av parterna säger upp avtalet, då är det ju inte en tillfällig förbindelse? Vad tror ni om det scenariot olagligt eller inte?

Lagtexten (1998:408) om förbud mot köp av sexuella tjänster: Den som mot ersättning skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse, döms - om inte gärningen är belagd med straff enligt brottsbalken - för köp av sexuella tjänster till böter eller fängelse i högst sex månader.

För försök döms till ansvar enligt 23 kap. brottsbalken.

I vilket syfte är du nyfiken på om det finns ett kryphål i sexköpslagen?

Tankar på en längre tids sexuell förbindelse med en kvinna mot ersättning?

Som för att komma undan lagstiftarens intentioner.
  • Anonym (Kim)

Nej du ska inte krypa på något hål alls.

Finns inget undantag eller förmildrande omständigheter. Det är ett sexköp och skall lagföras. Gärna offentligt med stupstock och prygel.

• Anonym (Räkan)
    Anonym (Skorpionen) skrev 2021-12-28 00:09:31 följande:

I vilket syfte är du nyfiken på om det finns ett kryphål i sexköpslagen?

Tankar på en längre tids sexuell förbindelse med en kvinna mot ersättning?

Som för att komma undan lagstiftarens intentioner.

Jag är mest nyfiken, det har varit flera trådar som handlar om olika typer av masage "Yoni och thai" där diskussionen varit om det verkligen är prostitution då det som har med kön att göra bara är en liten del av massagen. Jag tänkte att det borde vara tydlig om man läser lagtexten. Jag blev då väldigt förvånad över just den skrivningen. I min värld borde det vara köpa av sexuell tjänst är förbjudet PUNKT.

Men eftersom det står tillfällig måste det betyda något även om jag aldrig hört något om det eller någon debatt. Möjligen sugar daddy/mum vilket i så fall inte är olagligt enligt brottsbalken.
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (Kim) skrev 2021-12-28 00:13:28 följande:

Nej du ska inte krypa på något hål alls.

Finns inget undantag eller förmildrande omständigheter. Det är ett sexköp och skall lagföras. Gärna offentligt med stupstock och prygel.

Jag har inte sagt att jag ska krypa i något hål!

För min del vill jag bara ha sex med den som själv vill.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-28 00:23:24 följande:

Låter bra det! Låt räkan glida runt och mysa i majonnäsen.
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (Kim) skrev 2021-12-28 00:28:31 följande:

Låter bra det! Låt räkan glida runt och mysa i majonnäsen.

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-28 00:23:24 följande:

Måste du betala eller få betalt då?
    Varför kan du inte bara hitta sexpartners på badoo? Eller ragga på krogen?
    Har du utseendet emot dig eller? Handikapp?
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

Det är väl bara att sätta upp en kamera o filma det hela?

Så kan du nyttja det mest bisarra "kryphål" som finns? 

Faan ta dig om du betalar någon för att ha sex, men att betala någon för att ha sex på film är helt ok.

• BjornLoddbrok
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-12-28 09:06:49 följande:

Det är väl bara att sätta upp en kamera o filma det hela?

Så kan du nyttja det mest bisarra "kryphål" som finns? 

Faan ta dig om du betalar någon för att ha sex, men att betala någon för att ha sex på film är helt ok.

Jo precis.

Det är inte olagligt spela in porrfilm och heller inte olagligt att va bpde kameraman, regissör och aktör. Kan bli trevligt minne också!
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    BjornLoddbrok skrev 2021-12-28 09:41:31 följande:
    Jo precis.

Kan bli trevligt minne också!
    Jo precis.

Lite mer valuta för pengarna liksom, det inspelade kan man ju ta fram lite när man känner för det i all framtid.... Ibland kan det ju vara nice att drömma sig tillbaks, visa polarna o så
Svar på tråden Sexköpslagen