MrSebbe skrev 2021-12-28 14:53:06 följande:
Tack för svaren!
Jag håller med helt och hållet att alla sätter sina gränser på vad som är okej att titta på på sociala medier. Personligen håller jag med att det kan uppfattas som avtändande eller olämpligt. Jag skäms över att det kom upp om jag ska vara ärlig, att jag kanske skulle ha sett över mitt flöde på ett bättre sätt. Jag är ingen Instagram expert, men det är inte omöjligt. Majoriteten av bilderna som jag får upp är "normala" om man får säga så, sport, memes, kändis bilder m.m.
Vi pratade inte om det här i samband med att jag skulle visa något utan det kom upp någon månad senare. Min förklaring var då att jag inte tittar på detta och det har slumpats fram av någon anledning, möjligtvis för att jag har tittat på något som sedan han genererat fram bilder på influencers/tjejer. Min förklaring var väl ett försök att mörka det och bara släppa det. Jag förstår Instagram algoritmen, men jag var naiv nog att inte inse problemet med det, för ens hon tog upp det. Var ett tag sen jag hade ett förhållande och min oerfarenhet kanske kom ifatt i samband med detta.
Då håller jag med om svaret ovan att problematiken blir större iom att du försöker mörka det.
Tyvärr tror jag detta är vanligt, att ena parten försöker släta över för att det ju eg inte betydde något med en förklaring som då blir ett större problem iom att man känner att personen försöker lura en. Även om jag förstår din intention och att det var en relativt oskyldig grej fr början.
Jag tror det enda som kan rädda sånthär är att vara helt ärlig och utifrån det lyhört och lösningsorienterat komma fram till hur man ska gå vidare, vad båda parterna är ok med o inte. Och då självklart även va rak m om man vill fortsätta kolla bilder/porr/ etc. Lögner (även vita) gör det bara mkt mkt värre.