• Anonym (?)

BIM+2 LJUSrosa slem?

Mensen är 2 dagar sen. Och nu plötsligt får jag jätte ljusrosa slem på pappret när jag torkar mig, vad kan det betyda?

Kan tillägga att förra graviditeten plussade jag ganska sent, därför har jag inte testat än (testa tidigt funkade inte sist, så jag provade inte denna gången alls)

Jag har ALDRIG haft liknande före mens eller som gravid..

Symtomen annars är ganska liknande som sist jag var gravid, dvs inga alls.. Brukar ha spända bröst 2 dagar innan mens , ont, trött ja allt det där. Nu har jag bara liiiiite molvärk men klarar mig utan smärtstillande.

Men kan mensen börja såhär? Haft mens i 20 år och aldrig har dom börjat såhär, men vem vet..

• Svar på tråden BIM+2 LJUSrosa slem?
  • Anonym (?)

OM jag skulle va gravid (även om allt inte står rätt till) tror ni det syns på digitalt test nu? Om jag åker iväg och köper och göra ikväll?

• Gasellen87

Jag har haft ljus rosa/ röda och bruna flytningar i början av 4 av 5 graviditeter. Har alltid plussat starkt från bim + 4 har aldrig vågat testa innan dess :) men det borde ju visa plus nu då du gått över.

• Anonym (?)
    Gasellen87 skrev 2021-12-28 20:37:44 följande:

Jag har haft ljus rosa/ röda och bruna flytningar i början av 4 av 5 graviditeter. Har alltid plussat starkt från bim + 4 har aldrig vågat testa innan dess :) men det borde ju visa plus nu då du gått över.

Kom det i trosan eller bara när du torka?

För mig kommer det när jag torkar mig, JÄTTE ljusrosa slem. Känns dock som om de kommer mer, går och kollar hela tiden men det kommer inte i trosan..

Jag är jätte kissenödig hela tiden också, det var jag sist jag plussade också, men då hade jag inga som hellst blödningar/flytningar.

Normalt brukar min mens börja väldigt rikligt väldigt snabbt.

Jag kanske testar idag, kanske imorgon på morgonen om jag kan hålla mig..
  • Anonym (?)

Jag tog ett digitalt test, blev minus. Men nu kommer det heller inte ljusrosa slem/flytningar längre alls. Vad kan det då bero på? Har inga tecken på mens som jag brukar ha..

• Gasellen87
    Anonym (?) skrev 2021-12-28 20:53:25 följande:

Kom det i trosan eller bara när du torka?

För mig kommer det när jag torkar mig, JÄTTE ljusrosa slem. Känns dock som om de kommer mer, går och kollar hela tiden men det kommer inte i trosan..

Jag är jätte kissenödig hela tiden också, det var jag sist jag plussade också, men då hade jag inga som hellst blödningar/flytningar.

Normalt brukar min mens börja väldigt rikligt väldigt snabbt.

Jag kanske testar idag, kanske imorgon på morgonen om jag kan hålla mig..

Jag har haft både på pappret och i trosan. Har dock haft småblödningar till och från de första veckorna av mina graviditeter. Så vart olika i olika men i början har det oftast bara varit på pappret sen uppehåll ett par veckor för att sedan komma tillbax osv fram till v 11 ungefär. Varit på några vul genom åren men de har aldrig hittat någon anledning och bebis har mått bra.
  • Gasellen87
    Anonym (?) skrev 2021-12-28 23:05:27 följande:

Jag tog ett digitalt test, blev minus. Men nu kommer det heller inte ljusrosa slem/flytningar längre alls. Vad kan det då bero på? Har inga tecken på mens som jag brukar ha..

Svårt att svara på.. kan ju vara att du är låghormonare och behöver ta ett test på morgonen istället. Äl var senare än du trodde så du inte passerat bim. Annars kan det ju bara sköra slemhinnor, hormoner som spökar eller bara något annat. Tror inte det är ovanligt att ha lite spottings innan mens heller. Jag har haft det sedan jag fick mitt första barn.
Svar på tråden BIM+2 LJUSrosa slem?