• Jimsonweed

Kan kvinnor bli drag queens?

Jag funderade på att söka jobb hos någon dragshow firma men är rädd att min vagina ska komma ivägen för mig. Är det ett krav att ha en penis för att bli drag queen eller kan även kvinnor bli det? Jag tror jag skulle kunna göra ett hyfsat jobb med att leva mig ut på scenen i smink och showkläder och är väl OK på att sjunga och dansa , Kan alltid bli bättre såklart. Är detta en karriär för mig ?

Obs jag är kvinna

• Svar på tråden Kan kvinnor bli drag queens?
  • Anonym (anonym)
    Jimsonweed skrev 2021-12-29 20:41:41 följande:
    Kan kvinnor bli drag queens?

Jag funderade på att söka jobb hos någon dragshow firma men är rädd att min vagina ska komma ivägen för mig. Är det ett krav att ha en penis för att bli drag queen eller kan även kvinnor bli det? Jag tror jag skulle kunna göra ett hyfsat jobb med att leva mig ut på scenen i smink och showkläder och är väl OK på att sjunga och dansa , Kan alltid bli bättre såklart. Är detta en karriär för mig ?

Obs jag är kvinna

Menar du allvar?
    Drag queens är väl alltid män som klär ut sig till kvinnor.
    Men du kan väl vara en Drag King.. dvs en kvinna som klär ut sig till man.
  • Jimsonweed
    Anonym (anonym) skrev 2021-12-29 21:08:46 följande:

Menar du allvar?

Drag queens är väl alltid män som klär ut sig till kvinnor.

Men du kan väl vara en Drag King.. dvs en kvinna som klär ut sig till man.

Men om jag vill vara en drag queen då . Varför ska jag då bli drag king när det är en drag queen jag vill bli ?

Får jag inte vara en drag queen om jag vill menar du? Varför inte isf?
  • Anonym (Lindarw)
    Jimsonweed skrev 2021-12-29 21:24:29 följande:

Men om jag vill vara en drag queen då . Varför ska jag då bli drag king när det är en drag queen jag vill bli ?

Får jag inte vara en drag queen om jag vill menar du? Varför inte isf?

För att du är en kvinna? Du KAN inte bli en DQ. Du har en F***a
  • Anonym (E)

Om dragqueens är män som klär ut sig till kvinnor så låter det riktigt märkligt att göra det som kvinna. Klä ut sig till kvinna som kvinna är inte svårt.

Börja med burlesk.

• Jimsonweed
    Anonym (Lindarw) skrev 2021-12-29 21:35:53 följande:

För att du är en kvinna? Du KAN inte bli en DQ. Du har en F***a

Men om män med penisar kan bli kvinnor så kan väl jag som kvinna bli drag queen ? Ser inte riktigt vad som hindrar mig mer än diskriminering vilket är olagligt enligt svensk lag.
  • Jimsonweed
    Anonym (E) skrev 2021-12-29 21:36:08 följande:

Om dragqueens är män som klär ut sig till kvinnor så låter det riktigt märkligt att göra det som kvinna. Klä ut sig till kvinna som kvinna är inte svårt.

Börja med burlesk.

Låter det märkligt med kvinnor som klär ut sig till kvinnor? Är det inte märkligare med män som gör det tycker du?

Jag vill bli drag queen och tänker inte låta någon stoppa mig pga mitt könsorgan .
  • Anonym (trams)
    Jimsonweed skrev 2021-12-29 21:51:41 följande:
    Låter det märkligt med kvinnor som klär ut sig till kvinnor? Är det inte märkligare med män som gör det tycker du?

Jag vill bli drag queen och tänker inte låta någon stoppa mig pga mitt könsorgan .
    Du kan klä dig och sminka dig hur du vill, kalla det vad du vill. Och jo, det kan faktiskt finnas kvinnliga eller "hen" som är drag queens även om det inte är speciellt vanligt. 

www.shondaland.com/inspire/a32734264/can-women-be-drag-queens/ 
  • Jimsonweed
    Anonym (trams) skrev 2021-12-29 22:03:28 följande:

Du kan klä dig och sminka dig hur du vill, kalla det vad du vill. Och jo, det kan faktiskt finnas kvinnliga eller "hen" som är drag queens även om det inte är speciellt vanligt. 

www.shondaland.com/inspire/a32734264/can-women-be-drag-queens/ 

Wow tack för länken. Blev väldigt inspirerad nu. Tror jag kommer bli en grym drag queen . Snart på qx omslaget i en butik nära dig ;)

Tack för svar!
  • linani

Hur menar du "kan"? Vem skulle stoppa dig?

Däremot finns det inga firmor som du kan söka jobb hos, utan det är såklart upp till dig själv att börja bygga din egen karriär. Lycka till!

• Anonym (Maja)

Ja, detfinns kvinliga drag queens, så ja det är möjligt att vara drag queen som kvinna.

Svar på tråden Kan kvinnor bli drag queens?