• Konan91

    Hur träffades ni?

    Som singel sen många år tillbaka har jag nu tappat hoppet att träffa den rätta men tycker om att höra berättelser från hur andra träffade sin partner.

    Så hur träffade du din partner?

  • Svar på tråden Hur träffades ni?
  • Postman

    Tillfällighet, hon promenerade hem från sitt jobb, jag från min skola. Vi pratade och bestämdes för att träffas och göra något ihop och sen blev vi med tiden ett par.

  • Hyllemor

    Första gången vi träffades var när jag var tonåring när jag var med i ett politiskt ungdomsförbund. Han är 11 år äldre och var med i partiet men bodde långt bort. Vi sågs sporadiskt på politiska tillställningar då och då genom åren, hamnade bredvid varandra på möten och middagar och så där ibland, men sedan var jag inte särskilt mycket med i politiken längre. Jag trodde att han hade slutat med det också.


    En dag var jag på en fest där folk satt och pratade om honom och undrade vad det egentligen hade blivit av honom, så när jag kom hem lite rund under fötterna, så blev jag modig och slängde jag iväg en vänförfrågan på facebook och frågade om han kom ihåg mig och vad han sysslade med nu förtiden. Efter ett halvår blev vi ett par. Nu är vi gifta och har ett barn i skolålder ihop.


    Jag förundras fortfarande över hur det kunde bli som det blev. Hade jag aldrig gått på den där festen, eller om de aldrig hade pratat om honom, så hade jag nog aldrig tänkt på honom över huvud taget.

Svar på tråden Hur träffades ni?