Dyrt med 300kr för 6 personer på nyårsmat?
Vi har ett par som vi firar nyår ihop med ibland och detta året blev det så också.
Tanken var först att vi skulle stå för förrätten och efterrätten och de skulle handla huvudrätten.
Medan vi är och handlar ringer dem och undrar om vi kan handla deras mat också, för vi handlar i en billigare affär. Sambon var inte jätteglad åt merjobbet och jag har inte berättat för honom att jag såg att kompisen ändå åkte in till stan/billigaaffären vi var i efter 2 timmar, (då jag har honom på googlemaps så jag ser var han är.)
Eftersom vi handlat allt så tyckte jag att det var rättvisast att vi splittrade hela summan på 2, så det blev 300:- var. Och då är de 6 i sin familj och vi tre varav jag är magsäckopererad...
Det var som sagt trerätters och lite godis som tilltugg... Men när jag sa summan så kändes det som de vred sig lite hos dem, jag tycker att det var helt normalt för ett nyår då det ska vara lite extra...
Deras familj betalade 50kr/person, vi betalade 100kr/person och jag tycker ändå inte att det var farligt.
Vi bestämde menyn ihop.
Vad fick eran nyårsafton kosta?