• 1Undrande2

    Vad vill hon egentligen?

    Har en tjej på jobbet som verkar gilla mig och jag gillar henne ock har jag märkt.

    Men har inte frågat henne öga mot öga om en träff eftersom jag dels inte förstår hur hon tänker och dels för jag är för feg. Men ska försöka förklara.

    Jag märkte på jobbet att hon gillade och sedan så har vi matchat på Tinder flera gånger där vi skrivit lite men samma saker händer varje gång. Hon bara slutar svara, i början tänkte jag att hon har väl träffat någon så inget konstigt med det.

    Men hon fortsatte ju vara flörtig och alltid vilja prata med mig på jobbet hela tiden.

    Vilket gav mig lite griller i huvudet.

    Men nu ett par veckor innan jul så frågade jag henne på Tinder då , om hon ville ses utanför jobbet. Inget svar , skickade en fråga om något annat ett par dagar senare.

    Och jag har som regel på Tinder om de inte svarar så tar jag bort dem vilket har hänt x antal gånger med denna tjej. Men tänkte att jag ger henne ett lite längre försök denna gång.

    Fick då svar , segt ( 1-2 dagar ) men ändå svar.

    Hoppar några dagar innan jul , vi snackar lite på jobbet och hon frågar om vi ska ses på en fika. Absolut sa jag men vi bestämde ingen dag för det var ju jul. Men iaf jag skickade god jul och hon svarade.

    Skickade sedan några dagar senare om vi skulle ses för en fika. Inget svar. Som ni förstår så sätter det sig i huvudet på en.

    Jag skulle vilja träffa henne för hon verkar ju skön när vi snackar på riktigt. Men vill ändå inte nu för jag tycker det är taskigt att fråga om fika men sen inte svara när man blir tillfrågad.

    Vad tror ni där ute ?

  • Svar på tråden Vad vill hon egentligen?
  • Anonym (Lilo)

    Jag tror att du inte är i toppen av hennes dejtlista men att hon inte vill göra dig arg eller ledsen eftersom ni är på samma jobb och det kan bli obehagligt.

    Om du tar till dig att tjejer i flera fall senaste åren har blivit ihjälslagna eller bara fått en käftsmäll mitt på gatan och fått lägga 8000 kr i tandläkarräkning för att de säger nej till random full snubbe så kanske du kan förstå hennes perspektiv?

  • 1Undrande2

    Det har jag nog ändå listat ut men då behöver hon ju inte vara så flörtig när vi ses på jobbet. Utan bara mer " vanlig ".

    Jo visst så kan jag ju se ur hennes synvinkel så men som sagt varför fråga om dejt när vi pratade öga mot öga om man ändå inte tänkt säga ja ? Det är ju bara taskigt.

    Men hon svarade några dagar senare med att hon hade tänkt lite och en fika var nog ingen bra idé just nu då hon var i en väldigt komplicerad relation. Vilket jag tror är skitsnack men vad vet jag. Sådana människor är inte mycket värda i mina ögon så henne skiter jag i nu.

  • generationWhy

    Hon är nog lite smått intresserad men när det dyker upp någon mer intressant så släpper hon dig. Du får fråga henne rakt ut om hon är intresserad eller och säga du känner att du får dubbla budskap. Vill du inte det så får du helt enkelt utgå från att hon inte är intresserad och agera därifrån. Då kommer hon antingen att släppa dig helt eller om hon är rädd att förlora dig så kommer hon visa _mycket_ tydligare att hon visst är intresserad.

  • Anonym (Lilo)
    1Undrande2 skrev 2022-01-02 18:00:13 följande:

    Det har jag nog ändå listat ut men då behöver hon ju inte vara så flörtig när vi ses på jobbet. Utan bara mer " vanlig ".

    Jo visst så kan jag ju se ur hennes synvinkel så men som sagt varför fråga om dejt när vi pratade öga mot öga om man ändå inte tänkt säga ja ? Det är ju bara taskigt.

    Men hon svarade några dagar senare med att hon hade tänkt lite och en fika var nog ingen bra idé just nu då hon var i en väldigt komplicerad relation. Vilket jag tror är skitsnack men vad vet jag. Sådana människor är inte mycket värda i mina ögon så henne skiter jag i nu.


    Jag tror också att det är bättre att du lägger energin på andra tjejer. 

    Komplicerade relationer kan betyda vad som helst. Hon kanske själv är knäpp, strular med andra eller är jordens mest veliga person.
Svar på tråden Vad vill hon egentligen?