• Lovinasmamma

V 38+0 och gråter varje dag av smärta

Jag är gravid i v38+0 och svår foglossning. Har provat allt möjligt. Just nu har jag fått citadon och zopiklon av läkare som jag ska ta varannan dag för jag har så j*vla ont.

Jag ska få en hinnsvepning på tisdag, är då i v38+3 om jag är mogen nog. Men jag känner bara att jag orkar inte gå över tiden.

Jag gråter och gråter varje dag, jag kan knappt gå till toan för de gör så ont, min sambo eller min 5 åriga dotter får hjälpa mig att klä på mig på morgonen.

Ska de vara såhär? Hade inte se sist..

Jag blev igångsatt på bf med dottern för hon va sjuk. Och förlossningen tog 7 timmar utan komplikationer. Är de orimligt att be om igång sättning på bf. För jag mår psykiskt dåligt pga smärtan... Känner ingen längtan efter mitt barn längre utan vill vara få ut henne så jag kan slippa den här misären ????

• Svar på tråden V 38+0 och gråter varje dag av smärta
  • Anonym (Falabella)

Men snälla nån, be att få igångsättning, så där kan du väl inte ha det?

Min släkting jobbar själv i vården och tjatade sig till igångsättning i v 38 bara för hon hade ont i knät.

• Lovinasmamma

Varje gång jag pratar med någon så ger dom mig andra förslag att prova. Ska till barnmorskan på tisdag. Dock en annan än den jag brukar gå till. Få be henne boka tid till läkaren om igång sättning. ????

• Anonym (Falabella)
    Lovinasmamma skrev 2022-01-01 20:55:55 följande:

Varje gång jag pratar med någon så ger dom mig andra förslag att prova. Ska till barnmorskan på tisdag. Dock en annan än den jag brukar gå till. Få be henne boka tid till läkaren om igång sättning. ????

Gör det.

Du får väl ha ett mindre psykbryt framför läkaren i så fall, en del förstår verkligen inte att det finns folk som har väldigt ont, för att patienten biter ihop för mycket och inte verkar så påverkad i stunden.
  • Amanda6747

Jag hade som du i min förra graviditet. Så fruktansvärt ont, sjukskriven på heltid, gick med kryckor och klarade av runt 500 steg per dag.

Min barnmorska skrev in i min journal att hon rekommenderade igångsättning och sa att det var bara att ringa förlossningen så det borde dom kunna göra för dig!

Nu valde jag ändå att vänta men skönt att möjligheten fanns.

Jag minns hur hemskt det var :(

• Josefine0811

Hej

Jag lider verkligen med dig.

Jag blev igångsatt med mina två senaste graviditeter två veckor innan bf pga fruktansvärd foglossning.

Prata med dig bm eller läkare.

Svar på tråden V 38+0 och gråter varje dag av smärta