• Anonym (Myomamma)

    Pstav minskad lust övergående

    Jag har precis satt in en pstav (ca 1 månad sedan) efter insättandet så har jag tappat sexlusten helt o hållet. Jag brukar vara väldigt kåt av mig annars och jag o min sambo har istort sett oralsex varje dag och sex flera ggr I veckan. Jag brukar känna av när ägglossning är på g för då blir jag helt manisk. Skulle det bli så att jag inte hinner komma då känner jag mig arg o irriterad tills jag får möjlighet att komma. Vi har 5 barn då möjlighet finns inte alltid. Men nu vill jag knappt att han tar I mig. När han försöker göra närmanden som han brukar går jag igång direkt och längtar tills vi kan fortsätta. Men nu gör jag allt för att förhindra att han ens rör mig. Jag känner inte igen mig själv. Någon som vet om detta är övergående eller om det är såhär hela tiden. Känner att jag vill inte må såhär jag vill ha tillbaka min sexualitet o känna som jag brukar. På vissa sidor står det att det går över efter 3 mån o vissa sidor står det att man ska byta preventivmedel. Har ätit 4 olika sorters minipiller men blir likadan av den och även jätte arg o irriterad så jag orkar inte med mig själv jag hade hoppats på denna stav att det skulle funka. Har ni erfarenheter så skriv gärna dessa.

  • Svar på tråden Pstav minskad lust övergående
  • Anonym (Siri)

    Hade p-stav i ca 3 år, och för mig blev det aldrig bättre med lusten. Förstod dock inte om den minskade lusten berodde på p-staven eller stress, men efter jag tog ur staven kom lusten tillbaka. Däremot sa min barnmorska att man inte ska ta ur staven för snabbt då många symptom är övergående. Hon rekommenderade att man i alla fall provade ett halvår innan man tog ur staven, om man inte var nöjd.

    Utöver minskad sexlust, lite depressiva symptom och viktuppgång var dock staven toppen ;) Hade typ ingen mens på 3 år och därför ingen mensvärk eller PMS, och det var superskönt!

  • Anonym ((L))

    Nope, den kommer inte tillbaka. Jag mådde skit psykiskt, gick upp 20 kg och hade noll sexlust i över 3 år med p-stav. Mitt bästa tips är att inte ha p-stav.

Svar på tråden Pstav minskad lust övergående