• Anonym (Hej)

Tatuering i ansiktet- Åsikt?

Jag har börjat träffa en kille som jag är väldigt intresserad av och jag av han MEN han har tatueringar i ansiktet (vid polisongerna) och jag är rädd för vad alla ska tycka.

Jag bor I ett villaområde med småbarn

• Svar på tråden Tatuering i ansiktet- Åsikt?
  • Anonym (obegripligt)

Det är ju ganska vanligt att folk har tatueringar i ansikte. Många tycker det är snyggt, andra fult, andra obegripligt, andra tycker ingenting.

Men ok mina åsikter:

Jag tycker det är fult och helt obegripligt korkat. 
    Skulle panik av att ha tillfört min kropp något som är så synligt och som sitter där permanent för resten av livet.
    Förstår inte hur man vågar. Det man tycker är snyggt nu kanske man inte tycker är det om 5, 10, 20 år. Men då sitter skiten där.
    Ingen vet hur färgerna påverkas över tid heller.

Nä, folk som tatuerar sig i ansiktet skulle jag inte funka med, vi skulle ha för olika syn på vad som är lämpligt eller inte

• Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2022-01-03 12:39:34 följande:

WT

Jaha, då har du ju din åsikt klar. Då ska du kanske inte låta omgivningens spela så stor roll ändå.
  • Anonym (Konstig fråga)

Vad har villaområde och småbarn för koppling till hans tatueringar i ansiktet?

Om du bor i lägenhet och dina grannars barn har flyttat, finns nån koppling där till dina bekantas tatueringar?

• Anonym (Gränser)

Det är ju lite extremt med tatuering i ansiktet, men det beror väldigt mycket på helheten kring personen vad jag tycker och tänker.

Viktigast är väl vad du tänker och tycker.

• Anonym (Gäsp)

Så här brukar jag reagera. Första gången: oj, Stinas kille har ansiktstatueringar. Andra gången: där är Stina och hennes kille.

• Mrs Moneybags

Lär känna honom först och döm honom sedan. 

Om han är mannen i ditt liv kanske några tatueringar inte spelar någon roll?

Min erfarenhet är att folk med "normala" liv - volvo, villa och vovve och 1,5 barn - gärna har grannar och bekanta som är lite mer ovanliga så länge de är lugna och lever ett bra liv. 

• Anonym (Jag)

Urfult. Som alla tatueringar. Men det är din eventuella blivande och inte min så då avgör du.

• Anonym (ööö)
    Anonym (Hej) skrev 2022-01-03 12:25:53 följande:
    Tatuering i ansiktet- Åsikt?

Jag har börjat träffa en kille som jag är väldigt intresserad av och jag av han MEN han har tatueringar i ansiktet (vid polisongerna) och jag är rädd för vad alla ska tycka.

Jag bor I ett villaområde med småbarn

Om personen tillhör urbefolkningen på Nya Zeeland så skulle jag ha viss förståelse eftersom det är en del av deras kultur.
    Om en vanlig svensk person har det så blir jag väldigt förbryllad och tänker "varför vill någon förstöra huden i sitt ansikte?" 
    Sedan kan det spela in hur stor den är också vad det är för motiv. Det är skillnad på att ha en pytteliten stjärna nånstans jämfört med att halva ansiktet är täckt med något. 

Jag tycker inte speciellt mycket om tatueringar som företeelse, så det är klart att det färgar min åsikt om saken. 
  • Tow2Mater

Det är väl inte helt ovanligt idag med t ex kvinnor som tatuerar ögonbrynen. Polisonger faller väl inom samma kategori. Eller är det bilder med motiv?

• Anonym (Lisa)

Jag hade inte brytt mig om andras åsikter gällande hans utseende så länge jag själv gillat honom. Alla tycker olika. 

• Fossil

Beror på storlek och motiv.

Jag har inget mot tatueringar alls, men i ansiket... tja som sagt. Beror på storlek och motiv.

• Guldnovan

Ett barn har en bredvid varje öga. Storlek som min lillfingernagel. Tror inte så många ens ser dem. Ingen har iaf sagt något, kanske tror man de är ritade med kajal.

• Anonym (No)

Tatueringar är fult var de än sitter

• Anonym (J)

Man är ingen dålig människa för att man har tatueringar. Jag hade inte brytt mig.

• Anonym (helt ärligt)

Ser ut som fan och jag får tyvärr fördomar om att den personen inte tänker längre än näsan räcker.

Bröt ihop av skratt över killen som satt och var helt nerklottrad på hals och i ansikte och lipade i tidningen för att ingen ville anställa honom. Hur pantad är man om man straffar ut sig från 95% av arbetsmarknaden?

Jobba på lager resten av livet då ditt hjon, för det är väl där du kan passera möjligen. Ihop med killen som är smällfet och ser ut som Hagrid och den lilla pedofilvesslan i hörnet, typ.

Men det är du som ska gilla killen och leva med hans framtidsutsikter, inte jag.  Så skit i vad jag tycker.

• Anonym (Ok men varför)

Jag hade undrat varför en person gör detta på ansiktet?Vad säger han?

• Postman

Jag tycker det är sjukt fult och ser fruktansvärt ut. Tycker lite synd om dessa människor som inte förstår hur de förstör för sig själv. De straffar ut sig från väldigt många situationer. För mig är det helt obegripligt hur man kan göra så.

Svar på tråden Tatuering i ansiktet- Åsikt?