• Anonym (Snöslask)

    Vilket kön njuter generellt mest av sex?

    Visst...det är alltid fråga om individuella skillnader. Alla är sin egen unika snöflinga osv. Men på "gruppnivå" som det så populärt brukar heta....

    På gruppnivå så är det väl ok att säga att män oftast vill ha mer sex än kvinnorna. Sen att de kvinnor som vill ha lika mycket, eller mer, sex kanske flockas just här är en annan sak.

    Men om vi går till vilket kön (igen...på gruppnivå) som fysiskt njuter mest under sex. Vad tror du då?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?
  • Anonym (Män)

    Män givetvis. 99,9 % av alla män får orgasm, de flesta kvinnor får inte det.

  • Anonym (Man här)

    Man här.

    Kvinnor lär njuta mest, när man ser dem få flera orgasmer i rad så blir man riktigt avundsjuk?.

  • Anonym (Män)
    Anonym (Man här) skrev 2022-01-03 16:05:21 följande:

    Man här.

    Kvinnor lär njuta mest, när man ser dem få flera orgasmer i rad så blir man riktigt avundsjuk?.


    Väldigt många kvinnor fejkar orgasm. Mycket på grund av att normen är att kvinnor ska få orgasm eftersom män lär sig det från porrfilmer där alla kvinnor fejkar orgasm.
  • Tukt

    Livet vore såklart mycket enklare om man kunde göra den här typen av uppdelningar. Men tyvärr går det inte.
    Som någon skrev ovan så får män i regel orgasm, medan kvinnor mer sällan får det. Dock har jag svårt att tro de "oftast inte får det".
    Men är sex bara orgasm? Inte ens för en man är det så. I de flesta fall kan nog den sammanräknade njutningen fram till utlösning vara mer än nog för att övertrumfa den. Och även om man bara får orgasm, en gång av 10, vad är det som säger att inte den är mäktigare än de andra nio man gått miste om?
    Så nej, det går inte förenkla människokroppen så. Fråga är av typen "hur långt är ett snöre".

  • Anonym (Snöslask)
    Gaskarl skrev 2022-01-03 16:04:51 följande:

    Om det kliar i örat och du kliar, var känns det bäst, fingret eller örat..:)


    Jag måste vara så korkad...för jag har aldrig förstått varför den där liknelsen så ofta dras upp. Kan du förklara? Använd gärna kritor i flera färger tack. 

    Det känns ju förstås bäst i örat iom att det är där det kliar. 
  • Anonym (Nonine)

    Jag är kvinna och jag tror det är så att när man är yngre njuter killar mer eftersom de har lättare att komma. Det kan ta tid för tjejer/kvinnor att lära sig få orgasm med en partner. När det gäller 40+ tror jag kvinnor njuter mera. Personligen var jag runt 34 tror jag när jag började ha bra sex och fick orgasm med en partner. 

  • Gaskarl
    Anonym (Snöslask) skrev 2022-01-03 16:18:21 följande:

    Jag måste vara så korkad...för jag har aldrig förstått varför den där liknelsen så ofta dras upp. Kan du förklara? Använd gärna kritor i flera färger tack. 

    Det känns ju förstås bäst i örat iom att det är där det kliar. 


    70-talshumor.
  • Tecum

    För att besvara frågan måste man först definiera vad som menas med "fysiskt njuta". Kvinnor har i genomsnitt starkare orgasmer även om de inte alltid får orgasm så där vinner de. Plus att de kan få multipla orgasmer.
    Skönast under pågående akt, där är det nog jämt skägg. Med lite plus för kvinnor enligt liknelsen med fingret i örat...
    Värdet av den fysiska närheten, hud mot hud, är nog lika för bägge.
    Sen har själva företeelsen "att ha sex" ett egenvärde för män, på ett annat sätt än för kvinnor. Det är bekräftelse och en boost för självförtroendet medan det inte alls är någon prestation för kvinnor.

    Sammantaget vinner kvinnorna knappt.

  • Anonym (L)

    Pratar vi penetration? I sådana fall tror jag män, eftersom män (rent generellt) har lättare att få orgasm av penetration. Kvinnor behöver ofta någon form av klitorisstimulans.

    Om vi pratar om oralsex så vet jag inte.

    Sedan beror det nog också på vad man menar med njutning. Är det att få orgasm? I sådana fall vinner ju männen, i alla fall när det kommer till penetration. Däremot kan ju kvinnor få flera orgasmer under ett samlag, vilket inte är lika vanligt bland män.

Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?