• kulturenskaleva

Vem är en antivaxxer?

Vem är en antivaxxer enligt er? Det känns som man slänger runt detta begrepp hur som helst nu i och med coronavacvinet. För mig är en antivaxxer någon som är emot alla vacciner. Det räcker alltså inte att vara skeptisk endast mot coronavacvinet, men vara ok med att ta alla andra vacciner.

Men vem är en antivaxxer enligt er? Är man en antivaxxer om man tagit 2 eller 3 doser och känner att det räcker nu? Eller vart går gränsen?

• Svar på tråden Vem är en antivaxxer?
  • sextiotalist

För mig är en antivaccare en som högljutt berättar att de inte kommer vaccineras.

Även om de tagit tidigare.

Högljutt, då avser jag att de är noga med att omgivningen få veta det.

• Daisy28
    kulturenskaleva skrev 2022-01-04 07:47:42 följande:
    Vem är en antivaxxer?
    Vem är en antivaxxer enligt er? Det känns som man slänger runt detta begrepp hur som helst nu i och med coronavacvinet. För mig är en antivaxxer någon som är emot alla vacciner. Det räcker alltså inte att vara skeptisk endast mot coronavacvinet, men vara ok med att ta alla andra vacciner.

Men vem är en antivaxxer enligt er? Är man en antivaxxer om man tagit 2 eller 3 doser och känner att det räcker nu? Eller vart går gränsen?
    Hänger väl mer på vad man tror och propagerar för än om man vaccinerar sig eller ej.
  • Magical

Folk som tror det är en konspiration av staten, att alla ska vaccinera sig och att det inte hjälper, eller t.o.m skulle vara farligt att ta vaccinet.

• Fossil

Tja, t ex de som medvetet skriver "vacvin" istället för att stava rätt. Gör man det två gånger i ett kort inlägg så är det knappast ett misstag.

Så skulle inte en seriös person, som är skeptisk till just covidvaccin, skriva.

• kulturenskaleva
    Fossil skrev 2022-01-04 10:38:27 följande:

Tja, t ex de som medvetet skriver "vacvin" istället för att stava rätt. Gör man det två gånger i ett kort inlägg så är det knappast ett misstag.

Så skulle inte en seriös person, som är skeptisk till just covidvaccin, skriva.

Språkpolis
  • Fossil
    kulturenskaleva skrev 2022-01-04 13:08:09 följande:
    Språkpolis
    Inte alls, förstår du verkligen inte hur vacvin ska uttalas och vad det får för innebörd?
  • kulturenskaleva
    Fossil skrev 2022-01-04 13:14:57 följande:

Inte alls, förstår du verkligen inte hur vacvin ska uttalas och vad det får för innebörd?

Så man är en antivaxxer om man är dyslektiker? Ok jag förstår, folk som har problem med stavningen ser du ner på. Skön människosyn du har.
  • Kirenaj68

Med undantag för de som av medicinska skäl inte kan vaxxa sig är de ett gäng puckon som tror på konspirationsteorier, vill visa sig på styva linan och hyllar Donald Trump. Med andra ord. Totalt blåsta.

• fjanten

Jag skulle inte nödvändigtvis benämna personer som av vissa skäl väljer att vänta med att ta covid-vaccinen för antivaxxer, om det på något sätt handlar om en rädsla för nya vaccin efter händelserna vid svininfluensan. Särskilt inte om dessa personer tänker att de gärna tar vaccinet om något år när lite fler (väldigt) eventuella negativa långtidseffekter visas (eller mest troligt inte visas). Personerna är på inget sätt emot vaccin överlag.

MEN börjar personen dilla om att pandemin är en "plandemi" som en grupp "globalister" innehållande bl.a. George Soros och Bill Gates, och 5G och bestens märke och vad fan det nu är - då ser jag antivaxx-foliehatt-flagga DIREKT.

• molly50

För mig är det de som högljutt gapar om att vaccinet är farligt,inte fuingerar osv och som sprider konspirationsteorier kring vaccinet och sätter upp lappar på stan och anordnar protestaktioner.

Svar på tråden Vem är en antivaxxer?