• Steffqw

Huvudvärk innan BIM?

Har ni haft huvudvärk innan BIM? Är det vanligt?

Tänker om man skulle vara gravid kan det vara farligt?

Har 1 vecka till BIM och har symptom blodtrycksfall, huvudvärk, mensvärk, bubblig mage.

• Svar på tråden Huvudvärk innan BIM?
  • Anonym (Nicks)

Jag tror inte din huvudvärk har med något att göra. Många letar desperat efter symptom innan BIM, men faktum är att symptom för mens och graviditet är så lika att det sällan är någon skillnad i början när hormonet är så lågt, om man nu skulle vara gravid.

• Steffqw
    Anonym (Nicks) skrev 2022-01-05 13:23:38 följande:

Jag tror inte din huvudvärk har med något att göra. Många letar desperat efter symptom innan BIM, men faktum är att symptom för mens och graviditet är så lika att det sällan är någon skillnad i början när hormonet är så lågt, om man nu skulle vara gravid.

Tack för svar. Jag tror inte heller den har med det att göra men förstår inte vart denna huvudvärk plötsligt kommer ifrån?

Kommer nog göra ett graviditetstest BIM dagen om inte mens kommer innan.
  • Jag är bara jag
    Steffqw skrev 2022-01-05 14:34:50 följande:
    Tack för svar. Jag tror inte heller den har med det att göra men förstår inte vart denna huvudvärk plötsligt kommer ifrån?

Kommer nog göra ett graviditetstest BIM dagen om inte mens kommer innan.
    Huvudvärk kan ha många orsaker. Man kan ha det som gravid också, men då mer i form av migrän och det kommer långt senare. En vecka före BIM har man inga gravsymptom. 
  • Solnel

Det är såklart väldigt olika men jag brukar ofta ha huvudvärk innan mens, vet inte riktigt varför.

Svar på tråden Huvudvärk innan BIM?