• S O D

Present till fru efter förlossning?

Min fru väntar vårt andra barn, som kommer i Juli. Jag har gått och funderat
    på en present/överraskning till min fru när barnet är fött. I samband med
    första barnet så var allt väldigt krisigt, både för barnet och modern, så någon
    present blev det inte, allt var ju så kaotiskt och vi visste inte ens om barnet skulle
    klara sig. (det gjorde han och han är 5 år).

Men denna gången verkar det som
    att det blir en normalgraviditet och normalförlossning (hoppas, hoppas...). Nu har jag
    lite mer tid och energi att fundera ut något fint att ge min fru. Vad brukar man ge bort
    i såna här sammanhang? Vad fick/gav ni? Smycken? Amningsbehå? Bröstinplantat? (kunde inte låta bli...)

• Svar på tråden Present till fru efter förlossning?
  • Smajla

Jag har hört - väl en gammal tradition eg - att vid första barnet så får kvinnan en ring. Eftersom hon inte fick en vid ert första barns förlossning vore det ju kanske en idé nu. Kanske med barnens namn ingraverade.. Eller helt enkelt bara en snygg ring.

//Smajla
  • Sallisen

Jag fick ett smycke. Jag tror att det skulle vara väldigt uppskattat - förutsatt att din fru använder smycken...

Annars kanske presentkort på skönhetsbehandlingar vore nåt? Massage eller ansiktsbehandling eller nåt.

• Cassanna

Jag "önskade" mig ett fint halsband med kinatecken som betyder kärlek eller guldploppar till öronen, alltså örhängen
    Men fick inget...*snyft*

Han hade ju inte tid o åka iväg o handla något...Första barnet o allt så det är inget jag grämer mig över...Han ville ju vara med mig o Cassanna så mycket som möjligt..Inte flänga på stan liksom
    Men jag hoppas jag får nå litet nästa gång...

• Smajla

Cassanna - ge honom lite pikar då och då så kanske.. Flört Att det inte är för sent..

//Smajla
  • dajmkakan

...JAG skulle då inte ha velat ha nåt presenkort till nån skönhetsbehandling, skulle inte tolka det som en komplimang efter att just ha fött barn..
    Mitt tips: Köp vackra blommor o ett halsband, eller armband. (svårt att köpa ring då man oftast kan ha lite svullna fingrar flera månader efter förlossningen)
    Lycka till med allt, hoppas att det går toppen denhär gången!

• S O D

Jaha, det verkar som att det lutar åt ett smycke i någon form. Det där
    med en ring med barnens namn ingraverade var ju inte så dumt! Riktigt bra
    faktiskt! Kom just på ett litet dilemma. Det är ju först vid förlossningen som
    vi vet om det blev en pojke eller flicka. Hmmm, får kanske göra gravyren lite
    senare....Eller så chansar man helt enkelt....

• mammagbg

Ett vackert halssmycke skulle jag kunna tänka mig, diskret dock så det inte stör amningen

• himla

Jag fick en halskedja med ett P smycke på .. sonen heter Pontus....

Denna gången har jag önskat mig en t-shirt på storebror när de kommer å hälsar på oss första gången.. som det står storebror på å till det en liten body med texten lillasyster ja eller lillebror om det nu blir en kille till den lill* nyfödde....

Å så hoppas jag att jag får ett till bokstavssmycke att hänga på min kedja förståss...

Annars så kan ju bara ett personligt skrivet kort om hur duktig hon va å hur mycket du älskar henne å din familj va väldigt uppskattat !!!

Tycker absolut inte att man behöver kosta på en massa pengar på presenter.. den största presenten har man ju precis fått....

Lycka till......

• S O D

Dajmkakan, tack för tipset med de svullna fingrarna. Men om jag köper en ring
    med exakt samma mått som vigselringen så borde det väl funka...OK om hon inte
    kan bära ringen första veckan, hon kan väl ha den i en kedja runt halsen så länge,
    i väntan på att prinskorvarna till fingrar återfår sin rätta form och storlek...

• Coursell

Köp ett halsband med en sån där berlock man kan öppna och sätta kort i. Är ju plats för två små bilder och de kan hon ju sätta i senare.

Svar på tråden Present till fru efter förlossning?