• Svea00

    Insemination Danmark (under coronatider)

    Hej!

    Är det någon här som gjort insemination i Danmark nyligen? Hur var det och hur gick det isåfall?

    Jag vill väldigt gärna göra en insemination någon gång om 2-3 år Max.

    Jag är 34 år med ett barn sedan tidigare men vill inte leva i en relation.

    Någon här som gjort enbart antigentest för inresa till Danmark för insemination? behöva göra ett vanligt antigentest men de bör räcka enligt danska myndigheter som hänvisar till infosidor. (Pga polyper i näsan så har de bett mig avstå från pcr test)

    Någon här som gjort ett antigentest och sedan åkt hem inom 24 timmar efter insemination?

    Vad kostade hela kalaset? Min plan är att göra 1-2 inseminationer.. en andra om första inte lyckas sen vill jag nog avvakta lite.

    Berätta gärna er historia ??????

    Dömande och otrevliga kommentarer undanbedes. Tack

  • Svar på tråden Insemination Danmark (under coronatider)
  • Svea00

    Ursäkta alla frågetecken på slutet de skulle vara en emoji där men familjeliv tog inte emot det så de blev massa frågetecken istället av någon anledning :)

  • Svea00

    Här var de inte livat :?-)

    Ingen som åkt under 2019-2022?

    Berätta gärna vore väldigt intressant att veta :)

  • Anonym (Mamma till två)

    Jag har åkt under 2020 men då fanns inga tester så munskydd och intyg från kliniken räckte. Haft bekanta som åkt senare och tagit test i Malmö innan resan över. Danmark har väl även de ändrat restriktionerna en del nu, så kanske har kraven minskat även för inresa?

    Sannolikheten att lyckas ligger på ca 20-27% per gång om en ser på statistik från kliniker och om kvinnan är under 35år.

    Räkna med kring ca 15000kr per försök. Du kan gå in på olika klinikers hemsidor och jämföra kostnaderna. Brukar kosta kring 4000danskà kronor för själva inseminationen, sedan tillkommer kostnader för något samtal med kliniken, kostnaden för spermier och klinikens mottagande av dem. Jag skulle rekommendera dig att också jämföra vad de svenska klinikerna tar. Numera har du som ensamstående också möjlighet att köpa vård privat och det är inte alltid så mycket dyrare än Danmark. Är du ensamstående och inte har några barn sedan tidigare kan du få våren bekostad av landstinget också. Men då är det inte privata kliniker utan landstinget du ska vända dig till.

Svar på tråden Insemination Danmark (under coronatider)