• Thu 6 Jan 2022 15:50
    2367 visningar
    11 svar
    -2
    11
    2367

    Är detta ett positivt test?

    Hej! Detta testet är taget 8 dagar innan bim. Jag ska få min mens imorgon och har symptom. Ska ta ett test till. Men är detta svagt positivt?
    Mvh Nallie.

  • Svar på tråden Är detta ett positivt test?
  • Thu 6 Jan 2022 15:51
    #1
    -1
  • Anonym (Nej)
    Thu 6 Jan 2022 16:04
    #2
    +3

    Starkt negativt. Ts, du måste förstå att ägget knappt ens har fäst i livmodern än.

  • Thu 6 Jan 2022 16:28
    #3
    +1

    Man kan inte ens få plus så tidigt. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl. Det kan ta 7 dagar också. Först efter det börjar hcg bildas och det tar ett tag innan det blir påvisbart i urinen. Vänta minst 5 dagar innan nästa test. 

  • Thu 6 Jan 2022 16:40
    #4
    +2

    Nej inte ens i närheten.

    Köp ett digitalt test nästa ång så får du svar direkt.

  • Anonym (Jenni­fer)
    Thu 6 Jan 2022 16:43
    #5

    Nej, inte ens nästan hjärtat. Läs på lite om hur en graviditet blir till innan du slösar dina pengar på test i onödan.

    Chilla för guds skull

  • Thu 6 Jan 2022 17:10
    #6

    Nej jag tycker inte testet ser positivt ut. Däremot ser bilden misstänkt redigerad ut. Om inte verkar bilden vara tagen efter testtiden. Oavsett vilket kan man inte dra några slutsatser om eventuellt streck/skugga som syns då.

    Som några skrivit är det förmodligen alldeles för tidigt att testa ännu, vidare vet jag inte om testet du använt är avsett att testa innan BIM. Jag skulle rekommendera dig att vänta typ 6 dagar innan du testar på nytt, då kan du förmodligen bli klokare på resultatet.

    Vidare tycker jag att majoriteten av svaren här är på tok för otrevliga och nedlåtande. TS ställde en fråga, det är möjligt att besvara den utan att vara otrevlig.

  • Anonym (+5)
    Thu 6 Jan 2022 17:15
    #7

    Fyra barn och gravid med femte, alla gånger har jag testat positivt 5-7 dagar efter ÄL så det är faktiskt skitsnack att man inte kan testa positivt så tidigt. Om än kanske ovanligt. Samma sak gäller de som inte får positivt förrens några dagar efter BIM. Lycka till TS! På detta ser jag dock inget tyvärr.

  • Anonym (+5)
    Thu 6 Jan 2022 17:16
    #8

    Dessutom verkar det finnas tveksamheter kring hur de faktiskt ligger till. 8 dagar innan BIM men mens imorgon? BIM står för beräknad mens

  • Thu 6 Jan 2022 18:47
    #9
    +1
    Anonym (+5) skrev 2022-01-06 17:15:07 följande:
    Fyra barn och gravid med femte, alla gånger har jag testat positivt 5-7 dagar efter ÄL så det är faktiskt skitsnack att man inte kan testa positivt så tidigt. Om än kanske ovanligt. Samma sak gäller de som inte får positivt förrens några dagar efter BIM. Lycka till TS! På detta ser jag dock inget tyvärr.
    Man kan omöjligt testa plus samma dag embryot fäster. Det finns inget hcg då. Utan hcg inget positivt gravtest. Du kan fortsätta vidhålla det, men det är helt enkelt inte fysiologiskt möjligt.
  • Anonym (+5)
    Thu 6 Jan 2022 19:19
    #10
    -1
    Jag är bara jag skrev 2022-01-06 18:47:02 följande:

    Man kan omöjligt testa plus samma dag embryot fäster. Det finns inget hcg då. Utan hcg inget positivt gravtest. Du kan fortsätta vidhålla det, men det är helt enkelt inte fysiologiskt möjligt.


    Och du kan fortsätta vidhåller att ett ägg fäster först efter 5 dagar men det är helt enkelt inte en fysiologisk nödvändighet. Tror jag känner mig egna kropp och tester lite bättre än dig kära du
  • Anonym (?)
    Mon 10 Jan 2022 15:02
    #11

    Hur gick det?

Svar på tråden Är detta ett positivt test?