• Rosen123

Byta ut flexledighet när man blir sjuk?

Hej,

Jag hade planerat vara flexledig imorgon fredag och på måndag, men har nu åkt på covid.

Kan jag byta ut ledigheten och sjukanmäla mig istället?

• Svar på tråden Byta ut flexledighet när man blir sjuk?
  • Anonym (Allis)

Det hade absolut jag gjort utan problem i alla fall.

Bara meddela din chef (eller vem du nu ska meddela), du har väl mail eller sms till hen?

• Anonym (V)
    Rosen123 skrev 2022-01-06 18:13:16 följande:
    Byta ut flexledighet när man blir sjuk?

Hej,

Jag hade planerat vara flexledig imorgon fredag och på måndag, men har nu åkt på covid.

Kan jag byta ut ledigheten och sjukanmäla mig istället?

Det får du väl fråga din arbetsgivare om. 
  • Rosen123

Självklart ska jag meddela henne. Jag vet att hon är ledig, så hade någon vetat att det inte går så hade jag inte stört henne imorgon.

• Anonym (Ja)

Ja när du är sjuk är du sjukskriven. Då ligger flexen kvar. Men du måste så klart meddela att du är sjuk också så att de vet det.

• Anonym (Jaa)

Självklart. De bör få veta oxå med tanke på smittspårning.

• Rosen123

Tack, då skall jag meddela det imorgon. Jag har jobbat hemifrån tidigare i veckan så gällande smittspårningen så är det redan under kontroll, men tack ändå för påminnelsen!

• Anonym (Jaa)
    Rosen123 skrev 2022-01-06 18:56:56 följande:

Tack, då skall jag meddela det imorgon. Jag har jobbat hemifrån tidigare i veckan så gällande smittspårningen så är det redan under kontroll, men tack ändå för påminnelsen!

Vilken tur. Det blir ett jäkla stök på mitt jobb varje gång.
  • Anonym (Jaa)
    Rosen123 skrev 2022-01-06 18:56:56 följande:

Vilken tur. Det blir ett jäkla stök på mitt jobb varje gång.
Svar på tråden Byta ut flexledighet när man blir sjuk?