• Liniss

    Kan du tänka dig att äta hund?

    Hade du kunnat tänka dig att smaka hundkött om du var i ett land där det fanns på menyn? Varför/varför inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du tänka dig att äta hund?
  • Anonym (Bubblan)

    Ja. Det är inte värre att äta hund än att äta något annat djur. De som gapar om hur hemska de som äter hund är, samtidigt som de själva vräker i sig kött från andra plågade djur (exempelvis nöt, gris och kyckling) är inget annat än hycklare.

  • Anonym (Beror på)

    Nej det skulle jag inte kunna tänka mig. På grund av att det extremt sällan handlar om okej hantering/avlivningsmetoder i länder som äter hund, eller katt. Kan knappast ha undgått någon heller att det kan vara stulna husdjur som hamnar på tallriken.

    Det skall nämnas också, att jag överlag har svårt att se mig själv semestra i ett land där jag vet att djur hanteras bedrövligt.

    Skulle frågan däremot ha varit om jag skulle kunna tänka mig att äta hund, om jag vet att allting har gått humant och bra till? Ja då skulle jag ha svarat annorlunda. Kanske kan låta makabert nu, men tror ärligt inte jag hade haft några problem att äta en av våra egna hundar. Om en olycka vore framme och man tvingas avliva någon av dom ung. Så länge köttet anses tjänligt då. Mediciner och sådant kan ju ställa till det. Har i vart fall inte några problem med att äta hästkött, och jag har alltid älskat hästar. Ridit sedan jag var 6 år gammal.

    Däremot har jag svårt att se ett scenario där det skulle gå att förena bra djurhållning med hunduppfödning till mat syfte. Det är så betydligt mycket enklare att skapa ett kvalitativt liv för djurslag som är flocklevande herbivorer. Än djurslag som är familjeorienterade rovdjur.

  • Anonym (Allis)

    Ja, som en engångsgrej, om jag vet att den inte har blivit plågad först som för den där sjuka hundfestivalen i Kina.

    Jag har ätit hästbiff, igår åt vi kanin (men det var ett undantag, råkade få några bitar kaninlår av en jägare). 

    Kan man inte med att äta hund ska man nog inte äta gris heller, då grisar är lika intelligenta som hundar. 

    Jag vill nog helst äta fisk och vilt, alltså kött från djur som har fått leva sina liv fritt till den dag de dödas.

    Att minska på mängden kött man äter är ett bra mål för framtiden tycker jag. En soppdag och en veggedag är inte så svårt att ha i sin veckomeny.

  • Lainie Kennedy
    Anonym (Bubblan) skrev 2022-01-06 23:44:24 följande:

    Ja. Det är inte värre att äta hund än att äta något annat djur. De som gapar om hur hemska de som äter hund är, samtidigt som de själva vräker i sig kött från andra plågade djur (exempelvis nöt, gris och kyckling) är inget annat än hycklare.


    Håller med. 
    Jag kan lika gärna äta hund som något annat djur om jag nu skulle äta kött.
  • Anonym (Trötter)

    Är nog lite skeptisk till att äta rovdjur rent generellt.

    Jag är inte speciellt taggad att äta flugor, larver eller maskar heller för att bemöta argumentet som någon hade att om man äter djur A så måste man äta djur B också för att inte vara en hycklare.

  • Anonym (ez)

    Nej jag gillar hundar, människa hade jag ätit utan problem.

Svar på tråden Kan du tänka dig att äta hund?