• Emasal­e
    Fri 7 Jan 2022 05:57
    20471 visningar
    3 svar
    3
    20471

    Antikroppar från coronavaccination?

    Hej!

    Jag har en fundering och undrar om någon vill ge lite feedback?

    Jag är fullvaccinerad och tog influensavaccinet i december. Väntar barn som kommer i slutet på maj.

    Min man och alla runt omkring har också influensavaccinationen och dos tre samt vi respekterar restriktionerna.

    Jag funderar på att vänta med dos tre ett tag eftersom det finns ingen information om hur länge bebisen i magen har antikroppar från dos tre? Någon som har läst något om det?

    Det känns lite bättre att vänta med vaccinationen inför sjukhusvistelsen med tanke på hur det blev på förlossningsavdelningen i Göteborg...

    www.svd.se/alla-fodande-pa-forlossningen-har-covid

    Ja, nu kanske inte alla på BB i min stad är ovaccinerade den dagen men jag tänker att antikroppar från dos tre kan vara ett skydd inför bf ändå?

    (Ja, jag vet om att vaccinerade också kan vara sjuka).

    Jag kommer även att prata med barnmorskan vid nästa tillfälle men kan vara bra att få höra lite fler tankar och funderingar omkring detta?

  • Svar på tråden Antikroppar från coronavaccination?
  • nernu
    Thu 27 Jan 2022 15:39
    #1

    Jag hade nog snarare tänkt att det är nu du behöver det När smittan skenar. I maj lär det knappt finnas någon covid alls så då har du inte lika stor nytta av den. 

  • Anonym­4848
    Thu 27 Jan 2022 15:43
    #2

    Håller med föregående, plus att artikeln du länkar till är ju låst. Men det var väl så att de samlat alla som testat positivt på samma avdelning, de blev ju inte smittade där på plats väl?

  • Emasal­e
    Thu 27 Jan 2022 19:09
    #3

    Jag tog tredje dosen i mitten på januari. Inga biverkningar alls förutom muskelvärk och trötthet (ev bara gravidtrött). 

Svar på tråden Antikroppar från coronavaccination?