• Anonym (Undrar)

Kan man använda babyolja till underlivet?

Har en parfymfri babyolja hemma, kan jag använda den som intimtvätt till snippan på mig själv? Det står på babyoljan att den passar till blöjbyten.

• Svar på tråden Kan man använda babyolja till underlivet?
  • Anonym (Undrar)
    Långbenopluto skrev 2022-01-07 10:11:52 följande:

Självklart.

Åh tack så mycket för svar!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Jo) skrev 2022-01-07 19:24:59 följande:

Ja, det kan du

Tack!! Snällt att du svarade! Nu har två skrivit att man kan det.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-01-07 19:35:11 följande:

Tack!! Snällt att du svarade! Nu har två skrivit att man kan det.

Ja det är bara att köra på, den fungerar bra.
  • Anonym (baby)

Om nåt är lämpligt för en baby, som är så ömtålig, då kan man definitivt använda det som vuxen.

Vad fick dig att tveka?

• Anonym (Undrar)
    Anonym (baby) skrev 2022-01-08 10:11:24 följande:

Om nåt är lämpligt för en baby, som är så ömtålig, då kan man definitivt använda det som vuxen.

Vad fick dig att tveka?

Ja, det var så jag resonerade också, så som du skrev. Vet inte riktigt vad som fick mig att tveka, jag är allmänt rädd för att göra fel kanske. Tänkte att dom kanske menade att babyoljan kunde användas till huden på skinkorna och inte på dom, vad ska man säga, yttre intima delarna. Haha sorry är lite trött, har inte fått i mig kaffe ännu... Men menar liksom kring hålet liksom. Och då kanske det inte var lämpligt till underlivet heller. Men man blir också extra på sin vakt när man haft besvär. Jag har haft problem med svamp som kommer och går. Har varit hos läkaren och så, och behandlat mig. Sedan läste jag någonstans att intimolja kan användas i förebyggande syfte, för svampen har svårare att få fäste när det är en lite oljig hinna liksom. Hoppas att det fungerar och att svampen håller sig borta nu :)
Svar på tråden Kan man använda babyolja till underlivet?