Gravida! Kommer ni ta tredje dosen?
Hej!
Jag är gravid i vecka 9 och kommer bli erbjuden 3e dosen covid-19 vaccin i början på mars. Hur ställer ni andra dubbelvaccinerade er till att ta tredje dosen under er graviditet? Jag själv är kluven?
Hej!
Jag är gravid i vecka 9 och kommer bli erbjuden 3e dosen covid-19 vaccin i början på mars. Hur ställer ni andra dubbelvaccinerade er till att ta tredje dosen under er graviditet? Jag själv är kluven?
Hej!
Jag är i vecka 10 och kommer ta tredje dosen i slutet av januari.
Kommer absolut att ta det, är också gravid i vecka 9 och kommer ta det i Mars som du. Det är min skyldighet gentemot alla andra jag möter. Riskerna är mycket större för barnet om mamma inte skyddar sig
Nu kommer jag inte hinna ta tredje dosen under graviditeten, men om jag hade möjlighet skulle jag gladeligen ta den!
Absolut inte!
Tack alla för era svar! Jag lutar absolut åt att ta, har alltid varit för vaccin. Bara nu som gravid jag började fundera lite och ville höra andras tankar. :)
Tack alla för era svar! Jag lutar absolut åt att ta, har alltid varit för vaccin. Bara nu som gravid jag började fundera lite och ville höra andras tankar. :)
Jag var gravid i våras. Fick första dosen innan jag visste att jag var gravid. Min väninna likaså. När vi var gravida valde hon att ta, inte jag då jag var orolig. Hon fick en frisk bebis, jag fick avbryta min graviditet pga kromosomavvikelser. Ångrar så i efterhand att jag inte bara tog vaccinet som planerat. Nu blev allting så förskjutet kom att jag väntade länge med dos 2. Så ska absolut ta nu.
Hej, jag är också i vecka 9 och känner samma som dig. Så osäker på om jag ska ta tredje dosen eller inte. Lutar åt att jag kommer att ta den, men blir ändå nervös att barnet ska påverkas negativt på något sätt. Även om jag inte tror att det skulle hända något så är allt så pass nytt. Jävla Corona alltså, man trodde ju man skulle vara skyddad ett bra tag framöver med två doser!
Du hade Corona under graviditeten alltså?